Re: czy sa dyski twarde odporne na mroz?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 18:04:58 MET

"RadoslawF" ge9spm$38t$1@node1.news.atman.pl

> Windows 1.1 to oprogramowanie a nie sprzęt. :-)

Nie zaprzeczam. :)

> To Bill ma IBM na drugie imię ? no popatrz dopiero teraz się dowiedziałem. :-)

I powiadomiłeś o tym grupę akurat w tym poście?
Nie lepiej uczyniłbyś, gdybyś założył oddzielny
wątek i powołał się na jakieś źródło tej informacji?...

> To że pisał dla nich oprogramowanie

A pisał?

> nie znaczy że był twórcą ich komputera.

Standard IBM PC jest Billa. Część oprogramowania (akurat nie DOS)
ponoć też jego -- chodzą słuchy o kawałku BIOSu i BASICa. Ponoć
to w tym komputerze było objęte ścisłą ;) tajemnicą. :) Resztę
można było klonować.

Niestety Bill Gates i jego początkująca firma Microsoft (z której
jeszcze w latach dziewięćdziesiątych nabijano się głośno) nie
była znana i musiała się posiłkować kimś poważniejszym. Padło
na IBMa -- chyba słynnego z maszyn do pisania, nie z komputerów,
choć IBM komputery też produkował.

> A ktoś (poza księgowym) broni ci przylutować elementy odporne
> na skoki temperatury ? To tylko sprawa ekonomiczna a nie techniczna.

Tak -- zabrania. Tym kimś/czymś jest zdrowy rozsądek. :)

-=-

Wracając do IBM PC... Gates korzystał z dobrodziejstw firmy DEC, która
lubiła młode talenty. Jak każdy młody zapaleniec, Gates marzył
o komputerze personalnym, małym, tanim, domowym, na którym można
by było coś popisać. (na przykład w BASICu) Prorokiem nie był (na
przykład uważał, że 1 MiB RAMu, z czego tylko 640 KiB dawał userowi
do dyspozycji, wliczając w to system operacyjny) starczy każdemu na
dłuuuugie lata. Wierzył też w nieśmiertelność JEGO dyskietki. (która
nie była jego)

Głupi **nie był, DECmani byli cenieni przez komputerowe środowiska,
DEC była zbyt poważną firmą, aby zajmować się głupotami i na wiele
lat zostawiła swego wychowanka, aby połączyć z nim siły gdzieś na
początku lat dziewięćdziesiątych, budując WNT w oparciu o doświadczenia
systemów operacyjnych DEC. WNT miał pokonać świat Uniksa i połączyć
absolutnie wszystko.

Resztę już znasz. WNT powstawał w bólach, powoli i zanim powstał, udostępnił
swój interfejs graficzny (GUI) DOSowi, czy raczej WinDosowi 3.11 fwg -- tak
powstał Win95 oparty o DOSa, czyli WinDos. WNT rozwinął swe skrzydła dopiero
w wersji WXP, kiedy to DEC była zżarta przez Compaq, którego nieco później
zżarł obecny HP. Dziś po Alphie AXP nie został ślad, kolejny Windows (Vista)
niewiele różni się od WXP (poza multimedialną częścią) i jest mocno krytykowany
przez ekspertów. Następca Visty -- podobnie.

Obecnie standard IBM PC notuje swój upadek i swego rodzaju renesans -- odżywa
w notebookach. Obok notebooków i komputerów budowanych w oparciu o standard
IBM PC istnieje cała masa komputerów, choćby w telefonach komórkowych.

-=-

A co to ma wspólnego z mrozoodpornością -- nie wiem. :)
Poczytaj specyfikację urządzeń a szybko zauważysz, że
nie wszystko poprawnie pracuje w niskich temperaturach.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'