Re: wydajnosc do hd

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 22 Oct 2008 - 01:43:58 MET DST

Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta_nospam.pl> wrote:

> Kwestia sumienia to NTG

            Niemniej jednak warta odnotowania, przynajmniej dla zasady.

> - w sprzęcie ewidentnie najsłabszym punktem jest procesor.

            I CPU i grafika. W GF7300GT PureVideo dla HD jest szczatkowe.

> Do FullHD H.264 przydaje się jednak jakiś Athlon X2 w okolicach 4600+

            ...oraz karta potrfiaca mu pomoc. O tym szerzej nizej.

> Półprawdy, półprawdy. DXVA działa na nowszych kartach nvidii (osobna
> sprawa że jednak słabiej niż na Ati) od modelu, Media Player Classic
> jest Home Cinema a nie HomeVideo, a poza tym DXVA może nie zadziałać,
> o ile materiał jest nieprawidłowo zakodowany - wtedy MPC-HC dekoduje
> H.264/VC-1 programowo, a to wymaga mocnego procesora. Zainteresowanych
> większą ilością informacji zapraszam na htpp://forum.doom9.org

            Dzialac dziala, ale pokaz mi co potrafi to wykorzystac w trailerach
AVC, a zwlaszcza w kulejacym na nvidii VC1 zapisanych w MOV/WMV. PowerDVD
itp. jest raczej nastawione na bluedisc, najlepsze co znalazlem darmowe to
wlasnie MPC HomeCinema (fakt, przekrecilem nazwe). To ze niepoprawnie
akceleruje przez DXVA na nvidii (GF7600GT i 9600GT) pokazywalo zuzycie CPU,
zreszta chyba autor z nas wszystkich wie najlepiej ze VC1 na nVidii nie
dziala na dzis w MPCHC, ponizej cytat z jego strony:
"Unfortunately the MPC-HC decoder only supports the "bitstream mode" at
this stage, which means that only the most recent graphic cards are
supported :
nVidia series 8(9)xxx for H.264 only
ATI Radeon HD series for H.264 and VC-1 decoding

Motion compensation mode might be added in the future to increase
compatibility with older graphic cards, but I cannot promise anything.
Mpeg2 and WMV accelerations are not supported either."

> No i nie mają możliwości odtwarzania materiału z kontenera MKV.

            Nawet na trailerach w kontenerze MOV i WMV PowerDVD 7 dolaczony do
sprzetu (nowszego 8 nie mam) uparcie raportowal ze DXVA nie jest aktywne w
czasie odtwarzania (w sumie nie mam pojecia dlaczego, teoretycznie powinno
byc aktywne), co potwierdzalo tez zuzyce CPU.

> Koszt tego jest niebezpiecznie zbliżony do zakupu odpowiednio mocnego
> procesora.

No nie wiem - spojrz na ceny KT (a nie licytacje w trakcie):
http://www.allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html?order=t&view=gtext

Cene 79zl z HD3450 tez bralem z AleDrogo:
http://www.allegro.pl/item461958026_nowa_vga_msi_hd3450_pci_e_256mb_ddr2.ht
ml

> Błąd, wielbłąd, karawana! Praktycznie każdy nowoczesny kodek H.264
> potrafi przynajmniej częściowo rozkładać obciążenie między rdzenie!

            Przy kompresji!!! Dekodery dzialaja w zasadzie na jednym rdzeniu,
drugi to praktycznie obsluga dzwieku przez kolejny kodek.
To bylo wielokrtonie walkowane, zreszta masz potwierdznie w FAQ:
http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/html/en/faq.htm#multithreaded

Mowa jest caly czas o ENKODERACH, nie DEKODERACH, reszta to drobnica
typu resize (to akurat sprzetowo z interpolacja robi wiekszosc kart
graficznych).
Jakbys dalej nie wierzyl ponizej wykres zajetosci CPU dwurdzeniowego
AMD X2 Toledo S939 @2500 MHz, czyli na plusy to bedzie cos okolo 4800+
w czasie odtwarzania wspomnianego trailera z Riddicka:
http://mbien5.webpark.pl/2008-10-22_010036.png

Jak sam widzisz CPU bez wsparcia grafiki wyraznie sie dlawi i nie wyrabia
sie. To samo bylo na GF7600GT, na GF9600GT z nowa wersja PureVideoHD bylo
juz wyraznie lepiej, na ATI HD4xxx juz calkiem dobrze.
I gdzie masz to rozlozenie na rdzenie? Jeden sie nie wyrrabia, drugi poza
obsluga audio praktycznie sie nudzi.

> Dotyczy to ffdshow,

            Powyzszy zrzut ekranu dotyczy wlasnie ffdshow!

> CoreAVC Pro (robi to świetnie, szkoda że podstawowa nie potrafi),

            A jest za darmo, bo jak ostatni raz sprawdzalem tak nie bylo.
IMHO bez senu jest placenie niemalych pieniedzy za kodek, skoro za mniejsze
pieniadze mozna kupic grafike robiaca to sprzetowo i tak samo dzobrze, o
ile nie lepiej. Znasz kogos w PL, kto KUPIL sobie do domu licencje na
CoreAVC PRO, bo ja nie. To ze rozwiazania sof- sa drozsze od sprzetowych to
nie pierwszyzna - np: Windows Mobile 5 we wspolczesnych smartphonach ma tak
fatalny "dyktafon" (jesli mozna go tak nazwac) ze praktycznie nie nadaje
sie do uzytu, rozwiazan darmoych potrafiacych kompresowac do MP3
praktycznie nie ma, a komercyjen po trailu kosztuja jak w morde ~30 USD
i w efekcie uzywam drugiego, starego telefonu albo zwyklej S1 jako
dysktafonu - proste tel. sprzed kilku latlat mialy lepszy dyktafon niz to
cudo od Malegomiekiego

> PowerDVD 8/9,

            Jak nie dostanie sie ze sprzetem jw - cena :(

> a także (a może przede wszystkim) kodek wbudowany w Media Player Classic
> Home Cinema (oparty o ffmpeg).

            Ktoremu jednak troche brakuje do doskonalosci - czesto akceleracja
nie dziala, choc powinna. Niestety dotyczy to wielu, jesli nie wiekszosci
rozwiazan programowych. Sam autor MPC HC zwracal uwage na narowy DXVA.

> Nie sądzę.

            To zle sadzisz. Zrzut ekranu masz z X2 S939 na 2,5 GHz i wyraznie nie
wyrabia sie bez akceleracji wideo. Ty zgadujesz, ja przerabialem trailery
1080p na takim sprzecie o jakim piszemy - Venice3000 @2,5GHz i GF7600GT
(praktycznie to samo jesli chodzi o akceleracje wideo co GF7300GT, choc wg
rozpiski nVidii GF7300GT jest jeszcze doatkowo ograniczony w tym wzgledzie)
potem zmiana na Tolerdo X2 @2,5GHz dalej z GF7600GT i w bardziej zlozonych
trailerach 1080p nadal byly przyciecia. Zdecydowanie poprawilo sie na
GF9600GT, a na pozyczonym do testow R4850 bylo juz praktycznie idealnie.

> Prawda.

            Milo, ze przynajmniej tu sie zdadzamy :)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938