Re: wydajnosc do hd

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Wed 22 Oct 2008 - 11:43:37 MET DST

Dnia Tue, 21 Oct 2008 23:43:58 +0000 (UTC), Michal Bien napisał(a):

> Niemniej jednak warta odnotowania, przynajmniej dla zasady.

Odnotowane.

> I CPU i grafika. W GF7300GT PureVideo dla HD jest szczatkowe.

Jak najbardziej, z tym że brak PureVideoHD zrzuca po prostu zadanie na
procesor i podtrzymuję, że to on tu jest najsłabszym punktem.

> ...oraz karta potrfiaca mu pomoc. O tym szerzej nizej.

To rozwiązanie zbyt narowiste, żeby je polecać do słabego procesora.
Szerzej niżej.

> Dzialac dziala, ale pokaz mi co potrafi to wykorzystac w trailerach
> AVC, a zwlaszcza w kulejacym na nvidii VC1 zapisanych w MOV/WMV.

VC-1 na nvidii nie kuleje, po prostu o ile pamiętam w ogóle nie jest
obsługiwane i tyle, chyba że naprawdę w najnowszych kartach.

> [...]
> wlasnie MPC HomeCinema (fakt, przekrecilem nazwe). To ze niepoprawnie
> akceleruje przez DXVA na nvidii (GF7600GT i 9600GT) pokazywalo zuzycie CPU,
> zreszta chyba autor z nas wszystkich wie najlepiej ze VC1 na nVidii nie
> dziala na dzis w MPCHC, ponizej cytat z jego strony:
> "Unfortunately the MPC-HC decoder only supports the "bitstream mode" at
> this stage, which means that only the most recent graphic cards are
> supported :
> nVidia series 8(9)xxx for H.264 only
> ATI Radeon HD series for H.264 and VC-1 decoding

Znane mi, przerabiałem zresztą pewną ilość problemów z VC-1 również na Ati.

> Nawet na trailerach w kontenerze MOV i WMV PowerDVD 7 dolaczony do
> sprzetu (nowszego 8 nie mam) uparcie raportowal ze DXVA nie jest aktywne w
> czasie odtwarzania (w sumie nie mam pojecia dlaczego, teoretycznie powinno
> byc aktywne), co potwierdzalo tez zuzyce CPU.

I tu wracamy do tego, że materiał dostępny w internecie często gęsto nie
trzyma się standardowych profili, bywa dziwnie zakodowany i uniemożliwia
użycie DXVA - a w tej sytuacji dekodowanie spada na procesor.

> No nie wiem - spojrz na ceny KT (a nie licytacje w trakcie):
> http://www.allegro.pl/48880_athlon_64_x2_s939.html?order=t&view=gtext
> Cene 79zl z HD3450 tez bralem z AleDrogo:
> http://www.allegro.pl/item461958026_nowa_vga_msi_hd3450_pci_e_256mb_ddr2.ht
> ml

Już tak spadły ceny? No dobrze, masz rację, niemniej dalej uważam, że
wydanie kasy na procesor jest lepszym pomysłem.

> Przy kompresji!!! Dekodery dzialaja w zasadzie na jednym rdzeniu,
> drugi to praktycznie obsluga dzwieku przez kolejny kodek.
> To bylo wielokrtonie walkowane, zreszta masz potwierdznie w FAQ:
> http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/html/en/faq.htm#multithreaded

Nie chce mi się dokładnie sprawdzać w materiałach pisemnych, ale widzę jak
wygląda zużycie procesora gdy odtwarzam film H.264 z użyciem MPC-HC - oba
rdzenie są obciążane w miarę po równo. Zanim się ze mną nie zgodzisz,
poniżej znajdzie się wykres.

> Mowa jest caly czas o ENKODERACH, nie DEKODERACH, reszta to drobnica
> typu resize (to akurat sprzetowo z interpolacja robi wiekszosc kart
> graficznych).

Moje doświadczenia tego nie potwierdzają.

> Jakbys dalej nie wierzyl ponizej wykres zajetosci CPU dwurdzeniowego
> AMD X2 Toledo S939 @2500 MHz, czyli na plusy to bedzie cos okolo 4800+
> w czasie odtwarzania wspomnianego trailera z Riddicka:
> http://mbien5.webpark.pl/2008-10-22_010036.png

Tak to wygląda u mnie:
http://img75.imageshack.us/my.php?image=proczn6.png

Powyższy wykres to odtwarzanie materiału 1080p, zakodowanego H.264, z
kontenera MKV. Odtwarzacz to MPC-HC, dekoder w użyciu: wbudowany
programowy.

> Jak sam widzisz CPU bez wsparcia grafiki wyraznie sie dlawi i nie wyrabia
> sie. To samo bylo na GF7600GT, na GF9600GT z nowa wersja PureVideoHD bylo
> juz wyraznie lepiej, na ATI HD4xxx juz calkiem dobrze.

Jak sam widzisz, procesor daje sobie radę, choć większa część mocy idzie na
dekodowanie. Oba rdzenie są w miarę równo obciążane.

> I gdzie masz to rozlozenie na rdzenie? Jeden sie nie wyrrabia, drugi poza
> obsluga audio praktycznie sie nudzi.

Patrz mój wykres - z sytuacją że mam obciążony tylko jeden rdzeń jeszcze
się nie spotkałem.

> Powyzszy zrzut ekranu dotyczy wlasnie ffdshow!

> A jest za darmo, bo jak ostatni raz sprawdzalem tak nie bylo.

Nie jest za darmo, ale kosztuje niecałe 15$. To nie jest dużo.

> [...]
> nie pierwszyzna - np: Windows Mobile 5 we wspolczesnych smartphonach ma tak
> fatalny "dyktafon" (jesli mozna go tak nazwac) ze praktycznie nie nadaje
> sie do uzytu, rozwiazan darmoych potrafiacych kompresowac do MP3
> praktycznie nie ma, a komercyjen po trailu kosztuja jak w morde ~30 USD
> i w efekcie uzywam drugiego, starego telefonu albo zwyklej S1 jako
> dysktafonu - proste tel. sprzed kilku latlat mialy lepszy dyktafon niz to
> cudo od Malegomiekiego

> Jak nie dostanie sie ze sprzetem jw - cena :(

A tu zgoda jak najbardziej.

> Ktoremu jednak troche brakuje do doskonalosci - czesto akceleracja
> nie dziala, choc powinna. Niestety dotyczy to wielu, jesli nie wiekszosci
> rozwiazan programowych. Sam autor MPC HC zwracal uwage na narowy DXVA.

Akceleracja nie działa głównie z powodów sprzętowych, niemniej zgoda,
rozwiązanie to nie jest doskonałe. Ale jak widzisz na wcześniejszym
wykresie, programowa metoda dekodowania też się sprawdza, tam gdzie DXVA
nie zdiała. Co więcej, dekoder potrafi używać wielu rdzeni, nawet jeśli i
tu brak mu doskonałości. Jeśli nie chcesz wydać 15$ na CoreAVC Pro, to to
jest najlepsze rozwiązanie dostępne.

> To zle sadzisz. Zrzut ekranu masz z X2 S939 na 2,5 GHz i wyraznie nie
> wyrabia sie bez akceleracji wideo.

Mój zrzut ekranu masz zrobiony na konfiguracji ze stopki. Taktowanie
procesora 2,3GHz, akceleracja video wyłączona.

> Ty zgadujesz, ja przerabialem trailery

Niczego nie zgaduję. Wszystko o czym pisałem miałem okazję przetestować u
siebie.

> 1080p na takim sprzecie o jakim piszemy - Venice3000 @2,5GHz i GF7600GT
> (praktycznie to samo jesli chodzi o akceleracje wideo co GF7300GT, choc wg
> rozpiski nVidii GF7300GT jest jeszcze doatkowo ograniczony w tym wzgledzie)

Bez znaczenia, skoro dekodowanie na obu jest czysto programowe.

> potem zmiana na Tolerdo X2 @2,5GHz dalej z GF7600GT i w bardziej zlozonych
> trailerach 1080p nadal byly przyciecia. Zdecydowanie poprawilo sie na
> GF9600GT, a na pozyczonym do testow R4850 bylo juz praktycznie idealnie.

Jak widzisz, mimo słabszego procesora dekodowanie 1080p nie sprawia
specjalnych problemów mojej maszynie. Oczywiście, gdzie się da używam DXVA,
ale jak się nie da, to problemu nie ma.

> Milo, ze przynajmniej tu sie zdadzamy :)

:)

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Be Quiet BQT E5-350W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX