Re: wydajnosc do hd

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Tue 21 Oct 2008 - 23:35:20 MET DST

Dnia Tue, 21 Oct 2008 20:45:11 +0000 (UTC), Michal Bien napisał(a):

> Moze sumienie szwankuje? Bo ten film "film full hd w mkv" jakos tak
> dziwnie mi wyglada. Blueraya jeszcze sie nie dorobilem (BTW: majac naped da
> sie to odtwarzac pod XP czy trzeba koniecznie Visty z tym calym DRM
> wbudowanym w system), ale mam troche trailerow w 1080p i to sa albo *.wmv
> albo *.mov (w tym celuje Apple), ba nawet Big Buck Bunny 1080p to jest mov
> z AVC/AAC.

Kwestia sumienia to NTG - w sprzęcie ewidentnie najsłabszym punktem jest
procesor. Do FullHD H.264 przydaje się jednak jakiś Athlon X2 w okolicach
4600+

> Grafika - GF7300GT ma pierwsza wersje pure video, srednio pomagajaca
> przy HD (poprzednio mialem 7600GT a w kwestii wideo to to samo).
> Do sprzetu ktory podales najrozsadniej bedzie wziac niedroga karte ATI
> R4xxx - w zupelnosci wystarczy R4650, jak chcesz pograc to mozna drozsza
> R4670 - nic wiecej do tego CPU nie warto, bo bedzie sie dlawic. Obie maja
> UVD2 bardzo ladnie sprawdzajace sie w dekodowaniu HD, zarowno AVC jak i
> VC1, co u nvidii dalej jest problemem. No i obie pozwalaja na akceleracje
> trailerow przez DXVA w MediaPlayerClassic HomeVideo (nie dziala na kartach
> [...]

Półprawdy, półprawdy. DXVA działa na nowszych kartach nvidii (osobna sprawa
że jednak słabiej niż na Ati) od modelu, Media Player Classic jest Home
Cinema a nie HomeVideo, a poza tym DXVA może nie zadziałać, o ile materiał
jest nieprawidłowo zakodowany - wtedy MPC-HC dekoduje H.264/VC-1
programowo, a to wymaga mocnego procesora. Zainteresowanych większą ilością
informacji zapraszam na htpp://forum.doom9.org

> oczywiscie w playerach typu PowerDVD7/8 tez, ale o ile niesa
> dorzucone do karty/nagrywarki troche one kosztuja.

No i nie mają możliwości odtwarzania materiału z kontenera MKV.

> Jak chcesz BARDZO
> oszczedzac mozesz wziac nawet starsza wersje ATI HD3xx - chocby HD3450 do
> kupienia nawet za cale 79 zl - ma UVD+, ale tez powinna wystarczyc.

Koszt tego jest niebezpiecznie zbliżony do zakupu odpowiednio mocnego
procesora.

> Jak
> masz troche wiecej gotowki to poza grafika dobrze byloby zmienic i CPU -
> przyda sie rowniez przy innych sprawach, ale wspolczesne playery maja
> niestety tendencje do obciazania 1 rdzenia na max, drugiego praktycznie
> wcale przy odtwarzaniu, wiec bez wsparcia grafiki nawet przy X2 4800+

Błąd, wielbłąd, karawana! Praktycznie każdy nowoczesny kodek H.264 potrafi
przynajmniej częściowo rozkładać obciążenie między rdzenie! Dotyczy to
ffdshow, CoreAVC Pro (robi to świetnie, szkoda że podstawowa nie potrafi),
PowerDVD 8/9, a także (a może przede wszystkim) kodek wbudowany w Media
Player Classic Home Cinema (oparty o ffmpeg).

> (chyba najmocniejsze co mozna tam wsadzic) moga byc problemy z plynnoscia
> przy bardziej zlozonych trailerach jak np:
> Chronicles_of_Riddick_1080p23.976_51_8Mbps.wmv

Nie sądzę.

> Nie jestem pewny jak jest z BlueRayem, ale pewnie podobnie i zalezy
> od zlozonosci i sposobu kodowania/profilu, a nie tylko czy jest to 1080p
> czy nizsze.

Prawda.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Be Quiet BQT E5-350W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX