Re: wydajnosc do hd

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 21 Oct 2008 - 22:45:11 MET DST

Grzegorz Różański <radmor@tenbit.pl> wrote:

> Mam sobie komputer A64 3000, do tego GeForce 7300GT i 1GB pamieci.
> Ktory z tych skladnikow moze powodowac, ze gdy wlaczam film full hd w
> mkv komputer niewyrabia z odtwarzaniem?

            Moze sumienie szwankuje? Bo ten film "film full hd w mkv" jakos tak
dziwnie mi wyglada. Blueraya jeszcze sie nie dorobilem (BTW: majac naped da
sie to odtwarzac pod XP czy trzeba koniecznie Visty z tym calym DRM
wbudowanym w system), ale mam troche trailerow w 1080p i to sa albo *.wmv
albo *.mov (w tym celuje Apple), ba nawet Big Buck Bunny 1080p to jest mov
z AVC/AAC.

> Na co mozna wymienic najtanszym kosztem, zeby mozna bylo obejrzec film
> plynnie?

            Grafika - GF7300GT ma pierwsza wersje pure video, srednio pomagajaca
przy HD (poprzednio mialem 7600GT a w kwestii wideo to to samo).
Do sprzetu ktory podales najrozsadniej bedzie wziac niedroga karte ATI
R4xxx - w zupelnosci wystarczy R4650, jak chcesz pograc to mozna drozsza
R4670 - nic wiecej do tego CPU nie warto, bo bedzie sie dlawic. Obie maja
UVD2 bardzo ladnie sprawdzajace sie w dekodowaniu HD, zarowno AVC jak i
VC1, co u nvidii dalej jest problemem. No i obie pozwalaja na akceleracje
trailerow przez DXVA w MediaPlayerClassic HomeVideo (nie dziala na kartach
nvidii), oczywiscie w playerach typu PowerDVD7/8 tez, ale o ile niesa
dorzucone do karty/nagrywarki troche one kosztuja. Jak chcesz BARDZO
oszczedzac mozesz wziac nawet starsza wersje ATI HD3xx - chocby HD3450 do
kupienia nawet za cale 79 zl - ma UVD+, ale tez powinna wystarczyc. Jak
masz troche wiecej gotowki to poza grafika dobrze byloby zmienic i CPU -
przyda sie rowniez przy innych sprawach, ale wspolczesne playery maja
niestety tendencje do obciazania 1 rdzenia na max, drugiego praktycznie
wcale przy odtwarzaniu, wiec bez wsparcia grafiki nawet przy X2 4800+
(chyba najmocniejsze co mozna tam wsadzic) moga byc problemy z plynnoscia
przy bardziej zlozonych trailerach jak np:
Chronicles_of_Riddick_1080p23.976_51_8Mbps.wmv
            Nie jestem pewny jak jest z BlueRayem, ale pewnie podobnie i zalezy
od zlozonosci i sposobu kodowania/profilu, a nie tylko czy jest to 1080p
czy nizsze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938