Re: pecet na 2 ;)

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta-nospam.pl>
Data: Wed 15 Oct 2008 - 21:29:58 MET DST

Tomasz Chmielewski pisze:

> Ja o jednym (komputer bez dysku), a ty o drugim (2 stanowiska pracy na
> jednym komputerze) - czesto tak masz? Moze dla odmiany o rodzajach
> ziemniakow porozmawiamy?

Od dwóch stanowisk na jednym kompie się zaczęło, niemniej masz rację -
niewyspany byłem.

> Wracajac do pracy bezdyskowej - czemu rzezba?

Bez gigabitowej sieci powolna praca. Nawet zresztą i przy gigabitowej
uważam że lokalny storage będzie miał pozytywny wpływ na wydajność. No i
wymaga to odpowiedniego środowiska, przystosowanego do takiej pracy, co
może ograniczać dostępność aplikacji. Co prawda w firmach wdraża się coś
takiego raczej tylko kiedy ma się pewność niewystąpienia takiej sytuacji.

> Rzezba jest raczej instalowanie systemu operacyjnego od zera na danym
> komputerze.

Jak często się to robi?

> W przypadku stanowiska (czy serwera) bez dysku, wystarczy dodac pare
> wpisow na serwerze, i komputer moze juz dzialac (zakladajac, ze mamy
> odpowiednie srodowisko). Odpada etap instalowania systemu,
> oprogramowania itp.

O ile podejście "one size fits all" akurat może mieć zastosowanie.

> Oczywiscie, jak ktos nie zna tematu, to zajmie mu to dluzej, ale od
> pewnej skali przedsiewziecia zaczyna byc oplacalne.

Skala w ogóle wpływa na wiele rzeczy.

--
| Andrzej Libiszewski,          JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
|- "They are alone. They are a dying people. We should let them pass." |