Re: pecet na 2 ;)

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Tue 14 Oct 2008 - 15:57:32 MET DST

Dnia Tue, 14 Oct 2008 14:09:20 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Libiszewski"
>
> Owszem. Masz jeden komputer i łącze do internetu. Chcesz żeby druga
> osoba mogła skorzystać równocześnie. I co ona sobie z tym routerem
> zrobi? Erjotkę sobie wsadzi w... ?

Zwyczajnie. Ja dzielę łącze między dwa komputery. Tak mi wygodnie. Przy
twoim rozwiązaniu byle kiepsko napisana strona flashowa może na przykład
uniemożliwić płynne działanie, dajmy na to: gry, żrąc takty procesora i
pamięć do oporu.

> Nie żartuj. Przestarzały komputer ma podobne zapotrzebowanie
> energetyczne co.... brak komputera? (bo monitor oczywiście występuje w
> obu przypadkach).

1. Komputer obciążany przez 2 osoby na raz pobierze więcej prądu niż przez
jedną, dodaj do tego drugi monitor.

2. Prosty, starszy komputer ze zintegrowaną grafiką, odpowiedni do
internetu, pobierze dużo mniej niż 100W. A jak ci nie odpowiada, kup
starego laptopa. Pobierze mniej niż sam monitor do stacjonarki.

> Raczysz żartować? Koło ergonomii to rozwiązanie nawet nie przechodziło.

A niby dlaczego tak uważasz?

> Znaczy, niecałe dziesięć cali ekranu i zdegenerowaną klawiaturę
> porównujesz z normalnej wielkości monitorem i pełnowymiarową klawiaturą?

MSI Wind ma 10", więc daruj sobie to "niecałe". Klawiaturę w zasadzie ma
minimalnie mniejszą, ucierpiały głównie przyciski funkcyjne. Pisać się na
niej wygodnie da.

Ale nawet wtedy, za 1000zł można kupić używany laptop o normalnych
rozmiarach klawiatury. Kabli wciąż będzie miał mniej, pobór mocy również
mniejszy. Jak ci klawiatura nie odpowiada, podepniesz sobie przez USB, jak
ci nie odpowiada touchpad, podepniesz myszkę.

To jakie zalety ma twoje rozwiązanie, poza możliwością utrudniania sobie
wzajemnie pracy przez celowe zajmowanie całej mocy procesora dla siebie? ;)

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Be Quiet BQT E5-350W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX