Re: Dysk twardy a magnes

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 22:56:33 MET DST

Użytkownik "RyAn" <rysiek@konto.pl> napisał w wiadomości
news:gctnt0$b2e$1@news.dialog.net.pl...

>Ciekawie piszecie o tych silnych magnesach.
>W większości dysków są 2 bardzo silne magnesy ( chyba neodymowe )
>w mechanizmie sterowania głowicami.
>Jak masz jakiś uszkodzony dysk to go rozkręć i sam zobacz.
>Przed utylizacją niepotrzebnych dysków rozebrałem WD-ka i Seagate - w obu
>znalazłem
>b.silne magnesy. Jak je do rury gazowej "przylepiłem" to tow.Małżonka
>zapytała
>co ja tam do tej rury przyspawałem bo oderwac ich nie miała siły.

Nie ma znaczenia, ze dysk posiada w sobie magnesy/elektromagnesy... hdd nie
ulegnie uszkodzeniu nawet jezeli potraktujesz go przeogromnym magnesem
(zapomnialem jak sie to liczylo, jednostki chyba w radach czy jak).

Degaussery dzialaja na zasadzie bardzo silnego impulsu elektromagnetycznego,
ktory notabene niszczy cala elektronike i porzadek bitow na talerzach. Cos
a'la male EMP z golden eye :)

--
doom3