Re: Dysk twardy a magnes

Autor: RyAn <rysiek_at_konto.pl>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 22:49:40 MET DST

argothiel pisze:
> Witam!
>
> Przed chwilą w programie Galileo "obalali mit" związany ze szkodliwym
> wpływem magnesu na dysk twardy. Pokazali, że jeśli dysk nie jest w
> danym momencie podłączany do pracy, to dotykanie magnesami jego
> powierzchni nie ma wpływu na dane na nim zawarte. Domyślam się, że jest
> to tylko część prawdy (jak to w takich programach popularno-naukowych
> bywa). Chciałem zapytać, jak to wygląda w rzeczywistości. Czy silny
> elektromagnes może nieodwracalnie wymazać wszystkie dane? Jak silny
> musiałby być, czy są jakieś szczególne ograniczenia co do sposobu
> [...]

Ciekawie piszecie o tych silnych magnesach.
W większości dysków są 2 bardzo silne magnesy ( chyba neodymowe )
w mechanizmie sterowania głowicami.
Jak masz jakiś uszkodzony dysk to go rozkręć i sam zobacz.
Przed utylizacją niepotrzebnych dysków rozebrałem WD-ka i Seagate - w
obu znalazłem
b.silne magnesy. Jak je do rury gazowej "przylepiłem" to tow.Małżonka
zapytała
co ja tam do tej rury przyspawałem bo oderwac ich nie miała siły.

--
pzdr
RyAn