Re: Polesingowy Dell czy nowy składak ?

Autor: Reksio <mislawekCIACH_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 26 Aug 2008 - 18:55:02 MET DST

> Wentylator w zasilaczu chłodzi go aktywnie.
> Wentylator w obudowie poprawia ruch powietrza w pudle zwiększając
> ciśnienie powietrza od wlotu, ale jeżeli ten wentylator dmucha na
> radiator/wyciąga bezpośrednio z niego powietrze to niejako wymusiliśmy
> obieg i dokonaliśmy przeróbki technologicznej.W każdym razie bez niego
> układ działa.
>
> W podanym Dellu producent zastosował tunel powietrzny z wiatrakami - mamy

A jeżeli nie dmucha bezpośrednio, ale przy otworach wentylacyjnych obudowy
znajdują się dyski które są chłodzone uchodzącym powietrzem ?(komputer
Fujitsu-Siemens) Oczywiście ruch powietrza wymusza jedyny wiatrak w
zasilaczu, a powietrze już ochłodziło zasilacz, chipset, grafikę....... To
te dyski są chłodzone aktywnie, czy pasywnie ? :-) Bo tunelem jest wówczas
cała obudowa...... (wszystko zależy od punktu odniesienia)

Nie, nie chcę wywołać kolejnego wątku, lecz uzmysłowić, że określenie
"chłodzenie aktywne", lub "pasywne" jest jedynie kwestią umowy, a nie
precyzyjnego określenia "dmucha", czy "nie dmucha" - przy której
wcześniejsze ubliżanie i wyzwiska okazują się kłótnią w piaskownicy.

Pozdrrr...Reksio