Re: Polesingowy Dell czy nowy składak ?

Autor: Irokez <henric8_at_op.pl>
Data: Tue 26 Aug 2008 - 17:42:34 MET DST

Użytkownik "Reksio" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g90vgu$p3q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Nie w tym rzecz.
> Ciekaw jestem opinii w świetle wcześniejszych wypowiedzi.
> Bo przecież skoro jest wentylator w zasilaczu - to on wymusza ruch
> powietrza w obudowie. Więc pasywne chłodzenie nie istnieje?
> To oczywiście żart - proszę nie odnosić się do tego co napisałem, tylko do
> tekstu o pasywnym chłodzeniu karty grafiki :-)

No tak, patrzac na to nie ma na świecie pasywnego chłodzenia bo wiatry
wieją, ruch powietrza wywołany przejściem człowieka obok...

Tak jak grafi skrobnął - pasywne to znaczy chłodzenie nie wymagające
wymuszonego obiegu powietrza a jedynie wykozystujące konwekcję swobodną
(patrz wikipedia).

Wentylator w zasilaczu chłodzi go aktywnie.
Wentylator w obudowie poprawia ruch powietrza w pudle zwiększając ciśnienie
powietrza od wlotu, ale jeżeli ten wentylator dmucha na radiator/wyciąga
bezpośrednio z niego powietrze to niejako wymusiliśmy obieg i dokonaliśmy
przeróbki technologicznej.W każdym razie bez niego układ działa.

W podanym Dellu producent zastosował tunel powietrzny z wiatrakami - mamy
więc konwekcję wymuszoną. Bez wiatraków cienko widzę pracę tego komputera w
normalnych warunkach. Stopień zabudowania wnętrza dość skutecznie ogranicza
konwekcję swobodną.

Pozdrawiam.

--
Irokez