Re: Polesingowy Dell czy nowy składak ?

Autor: Irokez <henric8_at_op.pl>
Data: Tue 26 Aug 2008 - 19:03:30 MET DST

Użytkownik "Reksio" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:g91cup$p2b$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> A jeżeli nie dmucha bezpośrednio, ale przy otworach wentylacyjnych obudowy
> znajdują się dyski które są chłodzone uchodzącym powietrzem ?(komputer
> Fujitsu-Siemens) Oczywiście ruch powietrza wymusza jedyny wiatrak w
> zasilaczu, a powietrze już ochłodziło zasilacz, chipset, grafikę....... To
> te dyski są chłodzone aktywnie, czy pasywnie ? :-) Bo tunelem jest wówczas
> cała obudowa...... (wszystko zależy od punktu odniesienia)
>
> Nie, nie chcę wywołać kolejnego wątku, lecz uzmysłowić, że określenie
> "chłodzenie aktywne", lub "pasywne" jest jedynie kwestią umowy, a nie
> [...]

Rozpatrujemy komputer jako kompletne urządzenie czy każdy podzespół z
osobna?
Tak, cały komputer jest chłodzony aktywnie.
Ale karta graficzna może mieć chłodzenie aktywne lub pasywne
Karta graficzna chłodzona pasywnie da sobie radę beż wszystkich wiatraków w
obudowie
Procesor chłodzony aktywnie padnie bez wiatraków

--
Irokez