Re: Temperatura ??????

Autor: p3pE <god107_at_gmail.com>
Data: Tue 19 Aug 2008 - 14:20:56 MET DST

Dnia Tue, 19 Aug 2008 13:25:23 +0200, mumia.lenina@onet.eu napisał(a):

> AI Suite podaje temperatury procesora i systemu (??).
> Było fajnie - przy maksymalnych (jakie udało mi się wygenerować) obciążeniach
> Quad 9300 osiągał 60st. BYŁO do czasu kiedy zainstalowałem oprogramowanie NVIDI
> do OC GPU. Przy okazji pokazuje temperaturę procesora (a dokładniej każdego
> rdzenia????).
> Temperatury u NVIDI są około 20st wyższe.
> Na logikę oprogramowanie producenta płyty powinno być wiarygodne więc skąd
> pomiary NVIDI?????

Normalna sprawa, AI Suite może pokazywać temp. jaka mierzy plyta glowna dla
procesora np. pod procesorem lezy jakis termistor w sockecie i on mierzy.
To co podaje oprogramowanie nvidii to pewnie czujniki ciepla w samych
rdzeniach, juz od dawna montuje sie to we wszystkich procesorach (stad dwie
temperatury dla dwoch rdzeni). Ja w everescie dla swojego C2D mam wlasnie
podawane trzy temp. te z rdzeni srednio 10stopni wyzsze. Jako ciekawostke
podam ze dla karty graficznej tez mam trzy temp 8800GTS Zotac'a: Procesor
graficzny, GPU diode, Otoczenie procesora graficznego z czego GPU Diode
jest zawsze najwyzsza, podejrzewam ze to wlasnie wbudowany czujnik w sam
rdzen. Na zdrowy rozum, jeśli procesor ma miliony tranzystorow to dlaczego
jeden z nich nie moglby spelniac funkcji termometra :)

Pozdrawiam