Re: Modernizacja starego komputera - prośba o poradę

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Mon 18 Aug 2008 - 11:15:02 MET DST

Doc pisze:
> Osadnik naskrobał(a):

> Modernizacja jest bardzo budżetowa. Zdaję sobie sprawę, ze to będzie
> wąskie gardło. Ale nie potrzebuję wiekszej pojemności a w szafie mam już
> pełno starych komponentów które starczą na zrobienie drugiego kompa. Puki
> coś działa wolę to wykorzystywać.

Wiesz mam działającą stacje dyskietek ale wyjąłem ja z komputera bo nie
używam zupełnie. Mam np monitor CRT 19" ale nie używam bo kupiłem LCD.

> W przyszłości może wymienię na SATA, ale
> to będzie raczej za rok lub dwa.

Nie chodzi o pojemność a o transfery. Nowe dyski osiągają ponad 80MB/s.
Ten twój jak pisałem w porywach 20- 25MB/s.

> Jw., czyli podejście budżetowe.
Sprawdź serię tego Feel, wersja III podobno juz sie tak nie pali. zauważ
ze nowe komputery potrzebują większego prądu na +12V niż na +5V.

> starej mam oddzielnie grafikę, karte sieciową, kartę dźwiękową, karte
> rozszerzeń USB. To wszystko wypada na płytę główną więc IMO z tego względu
> powinien też spaść pobór mocy.

Nie spadnie bo te urządzenia (poza grafiką) mają ułamkowe zużycie prądu.

  No chyba, że nowy procesor bedzie brał
> znacznie więcej niż stary Celeron 433.

Aha, to taka modernizacja.
Nie pamiętam ile Te celerony brały pradu ale pewnie tyle samo co ten
nowy aczkolwiek wez pod uwage ze nowe procesory pracują na niższym
napięciu i jego wahania są bardzo istotne.

> Powinno. Ale sprawdzając różne płyty parę razy mi brakowało. Wyglądało to
> na błąd w opisie, ale różnie to bywa.

Dlatego trzeba najlepiej oglądać zdjęcia płyty na stronie producenta -
wtedy wszystko jasne.

> Bo drugi komp do którego ten będzie podłączony sma taką. Bo nawet jeżeli z
> dysku jest tylko 100Mbps (wg specyfikacji, tryb UDMA 5) to bym nie chciał
> dławienia na sieci. Bo mimo, że to konfiguracja budżetowa to chciałbym aby
> była odrobinę perspektywiczna.

Będzie bardziej perspektywiczna jeśli zainwestujesz dysk. Przerzucanie w
kółko danych po sieci zapewne się nie odbywa. Tak czy siak wbudowana na
płycie głównej najczęściej jest gigabitowa.

> Jak nie 64bit to czy jest sens brać więcej niż 2GB RAM?

Jest sens nawet 3GB :)