4850/4870 zmiana prędkości obrotowej wiatraczka i obniżenie temperatury.

Autor: SRB <brak_at_domena.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 12:17:52 MET DST

Witam
Nie znalazłem tego na grupie a u mnie spisuje się nieźle, więc może
komuś się przyda. Posiadacze 4850 z referencyjnym chłodzeniem wiedzą że
głównym problemem tej karty jest spora temperatura osiągająca 80 stopni
w IDLE. Prosta modyfikacja pliku profilu pozwala zbić temperaturę z 80
do 60 stopni przy jednoczesnej bezgłośnej pracy wiatraka.
Link do modyfikacji:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=192932

W skrócie:
- tworzymy profil w oprogramowaniu ATI
- modyfikujemy dwie linijki w pliku profilu
- uaktywniamy zmodyfikowany profil, by wiatrak ruszył z inną prędkością
- cieszymy się z niższej temperatury karty

U mnie wiatrak chodzi na 45% bezgłośnie i temperaturę utrzymuje na
poziomie 60C w IDLE. W stresie jakieś 80C. U Was może to wyglądać
inaczej, warto zrobić sobie parę profili z różną prędkością + Wiatrak
OFF i 100% do porównania czy go słychać. Jak na razie odłożyłem zakup
innego chłodzenia karty.

Oczywiście jak coś zmieniacie to potem sprawdźcie, czy nie przegrzewa
się układ. W zakładce ATI Overdrive w sterownikach jest temperatura rdzenia.

Pozdrawiam