Re: 4850/4870 zmiana prędkości obrotowej wiatraczka i obniżenie temperatury.

Autor: Gil <gilboaWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Sat 16 Aug 2008 - 21:10:46 MET DST

> U mnie wiatrak chodzi na 45% bezgłośnie i temperaturę utrzymuje na
> poziomie 60C w IDLE. W stresie jakieś 80C. U Was może to wyglądać
> inaczej, warto zrobić sobie parę profili z różną prędkością + Wiatrak
> OFF i 100% do porównania czy go słychać. Jak na razie odłożyłem zakup
> innego chłodzenia karty.
>
> Oczywiście jak coś zmieniacie to potem sprawdźcie, czy nie przegrzewa
> się układ. W zakładce ATI Overdrive w sterownikach jest temperatura rdzenia.
>
> Pozdrawiam

Cześć. Dzieki za poradę. U nie 4870 miał 79 stopnie w idle i 80 w stresie.
Najgorsze, że taka grzałka w obudowie podnosiła też obroty wiatraka na
procesorze z 1200 na 2400. (w porównaniu z poprzednią kartą GS760 pasywna).
Wcale nie było łatwo zainstalować tę poprawkę, przynajmniej dla mnie ale sie w
końcu udało.
Tak jak piszesz wartość "value" trzeba samemu dobrać. U mnie 65 to był
startujący odrzutowiec (temp48 stp). 45 to też suszarka. Na razie zostałem na
35. Hałas powrócił do normy, temperatura w idle spadła do 53 stopni. Obroty
wiatraka na procesorze jednak mało spadły.
Mam w pokoju teraz 28 stopni i budę z 18cm wiatrakiem z boku.
Pozdrawiam