Re: Raid 5

Autor: Kafar <francesco9_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 11 Aug 2008 - 00:24:10 MET DST

> Seba, ja ci dobrze zycze, ale jesli uwazasz, ze przez wiele lat jestes w
> stanie trzymac ten komputer, to sie najpierw jeszcze raz zastanow :)
> Do przechowywania danych sa jednak inne metody - plyty, tasmy streamerow,
> dyski magnetooptyczne czy chociazby pamieci flash.
> Do przechowywania danych NIE SLUZA zadne pamieci "rotujace" ani zadne
> elektroniczne, ze wzgledu na ich z gory zdefiniowany MTBF - z gory zaklada
> sie, ze to urzadzenie wczesniej czy pozniej padnie...

4TB danych chwile by zgrywał :P
BlueRay 25GB: 40 nośników na 1000GB, 160 na 4000GB, a że 1TB ma 1024GB to
trzeba jeszcze 4 płytki na ogonek w postaci 96GB doliczyć. No i warunek, że
uda się idealnie pliki rozmieścić na płytach.
Strach pomyśleć jakby chciał to na DVD nagrać :D
Zbawieniem byłyby dyski holograficzne, ale jak tu się przyszłość potoczy to
nikt tego nie wie.
Zstają napędy taśmowe- ludzie pracujący w bankach i bazach danych mogą się
wypowiedzieć, że bardziej trafionego pomysłu w tej sytuacji nie ma. No może
te chińskie Pendrivy po 256 Gigabajtów(gigabitów??)- ja na oczy tego nie
widziałem- ale ich trwałość to raczej śmieszna będzie.
Pozdrawiam