Re: Raid 5

Autor: Padre <Padre_at_no.net>
Data: Sat 09 Aug 2008 - 01:11:02 MET DST

  dla mnie wydaj
> sie dobrym rozwiazaniem raid5 z tego powodu ze np mam 4TB (4dyski) i na nim
> sa te smiecie i 1TB pada, wiec jak padnie ten dyski nic nie trace z moich
> rzeczy tyko wymieniam ten padniety dysk

Zapomniałeś tylko, że potrafi również paść kontroler RAID i zanim sie to
zauważy można stracić bardzo wiele danych. Jak pracowałem parę lat temu
jako admin w jednym z banków kontroler raid (jeden z najlepszych na
rynku)tak parszywie się zepsuł że kiedy to dało sie zauważyć to
większość baz danych miała błędy, skończyło sie na przywróceniu backupu
z taśmy sprzed 3 dni i wklepaniem wszystkich operacji z 3 dni przez
popołudnie i noc dzięki temu że wszyscy pracownicy zostali w pracy na 36
godzin bez przerwy. Gdyby nie backup można by chyba tylko ogłosić
upadłość. Drugi przypadek w nowym serwerze to jakiś konflikt między
kontrolerem RAID a jedną z 2 kart sieciowych objawiający sie m.inn. tym
że podczas kopiowania dużych plików w obrębie macierzy w kopii pojawiało
sie kilka-kilkanaście błędów. Znów dupę uratował nam backup. W tym
czasie (5 lat) nie uszkodził sie ani jeden dysk twardy z 2 macierzy. Amen.