Re: Raid 5

Autor: Seba_Fan <Seba_Fan_at_poczta.onet.Skasuj-to.pl>
Data: Fri 08 Aug 2008 - 18:56:20 MET DST

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.com> napisał w wiadomości
news:0sso945gpfmcda0faf55n115g6qp8eqkj7@4ax.com...
> On Fri, 8 Aug 2008 18:16:27 +0200, "Seba_Fan"
> tez mam kilka softowych RAIDow5 od ladnych kilku lat i nie narzekam.
> wlasnei sluza jako repozytoria i lokalne servery plikow w malych
> sieciach. backupy z tego na LTO2. dyski padaja, no padaja. zawsze w
> pogotowiu mam dwa. wazna dobra wentylkacja obudowy i solidny zasilacz.
> regenereracja 3.6TB RAID5 po padzie dysku to nie cale 24godziny na
> procu 2,3GHz i w miare starych dyskach. do tego co czytam planujesz
> zrobic softowy RAID5 w zupelnosci wystarczy. <rs>

no wlasnie
akurat to rozwiazanie bede stosowal w domu, musze tylko przygotowac XP bo
wiem ze nie ma raid5 ten system, ale musi to byc wlasnie XP, ale wersjie
serwerowe maja wiec nie bedzie chyba problemu zrobic XP by mial.
powiem ze akurat u mnie dane beda malo sie zmienialy, chodzi mi tylko ze jak
cos sie stanie z jednym dyskiem zeby nie stracic zawartosci 1 TB
co do wentylacji to dla mnie wazne zeby dyski nie dochodzily do temperatury
50C, u mnie jest okolo 42C
5-6 dyskow chodzi u mnie na zasilaczu i jeszcze nic sie nie stalo, ani
jednego padu dysku wiec jest OK

no to dla mnie tak jak myslalem najlepsze i najszybsze i w miare tanie
rozwiazanie to raid 5, oddzielne zgrywanie na dyski zewnetrzne to nie dla
mnie szkoda mi na to czasu.

ja jak na razie nie widze innego rozwiazania do domu.