Re: Raid 5

Autor: rs <no.address_at_no.spam.com>
Data: Fri 08 Aug 2008 - 18:30:23 MET DST

On Fri, 8 Aug 2008 18:16:27 +0200, "Seba_Fan"
<Seba_Fan@poczta.onet.Skasuj-to.pl> wrote:

>Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
>>
>i tu masz racje, ale dyski moge pozyczyc i zrobic raid, powiem tak za male
>sa teraz dyski jakby byly 2-5 TB to oki juz moge dzialac:) (rozsadna cena
>tez musi byc)
>najlepiej to zrobic porzadek i to co potrzebne to backup na inny dysk, nawet
>acronisem spakowac albo winrarem, ale jeszcze ten raid5 mnie meczy, u mnie
>znajomy stawia takie i nie narzeka (softwarowe)
>co do konfortu nie musi byc, bo tylko beda zgrywane dane na niego dwa razy w
> [...]

tez mam kilka softowych RAIDow5 od ladnych kilku lat i nie narzekam.
wlasnei sluza jako repozytoria i lokalne servery plikow w malych
sieciach. backupy z tego na LTO2. dyski padaja, no padaja. zawsze w
pogotowiu mam dwa. wazna dobra wentylkacja obudowy i solidny zasilacz.
regenereracja 3.6TB RAID5 po padzie dysku to nie cale 24godziny na
procu 2,3GHz i w miare starych dyskach. do tego co czytam planujesz
zrobic softowy RAID5 w zupelnosci wystarczy. <rs>

--
"My God is nicer than yours". Thomas Krupski