Re: UPS a bateria do laptopa

Autor: Damian <damian.karas_at_[WYTNIJ>
Data: Wed 06 Aug 2008 - 08:20:40 MET DST

Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

> 4) UPS zawiera w sobie popularne i tanie ogniwa 偶elowe,
> dobrze przystosowane do pracy podtrzymuj膮cej. Notebook
> ma baterie Li-Ion, kt贸re maj膮 wi臋ksz膮 g臋sto艣膰 energii i
> mog膮 by膰 mniejsze, l偶ejsze i pojemniejsze, ale przy
> ci膮g艂ej pracy na zasilaniu sieciowym szlag je trafia.
> Poza tym wymagaj膮 okresowej rekalibracji kontrolera, a
> "偶el贸wki" nie.
>
> 5) St膮d wynika podstawowa r贸偶nica. UPS jest przeznaczony do
> tego, by by膰 ca艂y czas pod napi臋ciem i awaryjnie dostarczy膰
> nieco energii. System zasilania notebooka przeznaczony jest
> [...]

Pracuje glownie na zasilaniu AC, w domu. Bateria wlozona i - no wlasnie
- w takim ukladzie chyba lepiej jest ja wyciagnac i wlozyc do szulfady?
Moj sprzet: lenovo R61e, akumulator zdaje sie LiIon 4,8 Ah. Sprawdzilem
juz i notebook uruchamia sie bez akumulatora. Mam zainstalowane
oprogramowanie od producenta (ThinkVantage Power Manager). W trayu widze
ikonke naladowania - powoli spada, np. obecnie jest 97% pomimo nie
uzywania baterii. Podobnie z pojemnoscia: full charge capacity 51,07 Wh,
a Design capacity 51,84 Wh. Widac wiec ze bateria marnieje mimo iz
praktycznie z niej nie korzystam.

Pozdrawiam,

--
Damian