Re: UPS a bateria do laptopa

Autor: jarek_bolo <bolo19213NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Aug 2008 - 08:34:58 MET DST

Radosław Sokół pisze:
> ciach...
>
> 4) UPS zawiera w sobie popularne i tanie ogniwa żelowe,
> dobrze przystosowane do pracy podtrzymujÄ…cej. Notebook
> ma baterie Li-Ion, które mają większą gęstość energii i
> mogą być mniejsze, lżejsze i pojemniejsze, ale przy
> ciągłej pracy na zasilaniu sieciowym szlag je trafia.
> Poza tym wymagajÄ… okresowej rekalibracji kontrolera, a
> "żelówki" nie.
>
> 5) Stąd wynika podstawowa różnica. UPS jest przeznaczony do
> tego, by być cały czas pod napięciem i awaryjnie dostarczyć
> nieco energii. System zasilania notebooka przeznaczony jest
> [...]

No kurde u mnie się to jakoś nie sprawdziło :)
Mam już 3 lata notebooka Asus i oryginalna bateria wciąż trzyma mi ~3h.
A 80% czasu notebook był zasilany z sieci.
Przestrzegałem tylko tego aby nigdy nie doładowywać baterii, co by nie
pisali w instrukcjach do różnych urządzeń elektronicznych jakie mam, że
niby można doładowywać, ja nigdy nie doładowuje w nich baterii.
Może to uratowało moją baterię?

Druga rzecz jaką mnie zaciekawiłeś to rekalibracja kontrolera. Czy masz
na myśli taką funkcję w BIOSie? Bo ja mam tam coś takiego. Laptop chodzi
w BIOSie i najpierw rozładowuje baterię a potem ją ładuje.

Pozdrawiam
Jarek Bolo

--
http://www.niezalezna.pl