Re: Co sie wali?

Autor: <tantui_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 Aug 2008 - 15:40:49 MET DST

Jacek Politowski wrote:

> A jak wygląda to "bęc"?
>
> U mnie ostatnio też się coś pojawiało (sprzęt nieco inny: C2D E6600,
> ASRock 775Dual-VSTA, Radeon X800 AGP, 2x klawiatura (1xUSB, 1xPS/2,
> BIOS nie rozumie USB)).
>
> Wieszał się zupełnie (nie rebootował) bez szczególnej korelacji z tym,
> co aktualnie działo się w systemie.
>
> W sumie nie sprawdziłem reakcji na sysrq, ale podejrzewam brak
> reakcji.
>
> Odpukać, na razie wróciło do normy (uptime 1d18h). Choć chyba nie było
> ku temu podstaw -- po ostatnim upgrade potencjalnie podejrzanego
> [...]

Bec dzieje sie na rozne sposoby. Czasem bez ostrzezenia wywalaja sie X-y i
pojawia sie login-manager, zas czasem calkiem sie wszystko wiesza. Czesto
tez wywalaja sie aplikacje.
Znalazlem gdzies rade, zeby zapuscic skrypt uruchamiajacy wielokrotna
kompilacjke kernela obciazajaca oba rdzenie. Tak zrobilem i sie okazalo, ze
4 razy sie skompilowalo, a za 5tym sie wywrocilo. W logu kompilacji oprocz
innych komentarzy znalazlem:

"The bug is not reproducible, so it is likely a hardware or OS problem."

Wyglada wiec chyba na to, ze proc sie sypie, albo cooler nie daje rady.

Pozdrawiam

Piotr