Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 14:05:34 MET DST

Flo pisze:
> Zakłada ona, że kupujesz sprzęt pełnowartościowy. Nie ma znaczenia co
> dopuszcza gwarant. Sprzęt ma być w 100% sprawny, a że gwarant zapisał w
> swoich normach, że dopuszcza i w ramach gwarancji nie uznaje reklamacji
> nie ma dla ciebie żadnego znaczenia.

Bzdury Pan pisze. Proponuję przeczytać: "USTAWA dnia 27 lipca 2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego."

a w szczególności:

"Art. 4. 3. (...) domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z
umową, (...) gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym
towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar
odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na
składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego
przedstawiciela (przypis cytującego: dotyczy np ISO13406-2)(...)."

Monitory, jak niemal wszystko podlega stosownym normom, np ISO13406-2,
które jasno określają kiedy sprzęt jest pełnowartościowy a kiedy nie.
Widzimisię, że nie ma mieć prawa żadnych wadliwych pikseli, jest wyssane
z palca. Wymiana takiego monitora leży w dobrej woli sprzedawcy, jego
zdolności w uczciwym (nie wciskaniu następnym) zagospodarowaniu monitora
z pikselami, lub zachodzi w innych okoliczności, w tym, wynikających z
odrębnych przepisów.

Powoływanie się na niezgodność towaru z umową, może mieć miejsce
wyłącznie w przypadku, jeśli sprzedawca zapewnił o ich braku. W innym
wypadku nie ma do tego żadnych podstaw.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!