Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 13:49:29 MET DST

Andrea pisze:

> Jeśli kupując klient zostanie poinformowany o normach dotyczących
> pikseli, to nie może się po wykryciu defektu nie przekraczającego norm
> powoływać na niezgodność z umową.

Normy nie mają znaczenia.
W przypadku pikseli wystarczy, że występują.
Normy określa gwarant, a z gwarancji nie korzystasz.
Może inaczej.
Masz dwa LCD. Ten sam model i ta sama cena.
Jeden jest OK, a w drugim świecą się 2 białe piksele co gwarant uważa za
możliwe do wystąpienia i nie podlegające gwarancji.
Czy oba te LCD mają tą samą wartość?
Czy kupiłbyś ten z pikselami?

Właśnie w ten sposób należy rozumować tą ustawę.
Zakłada ona, że kupujesz sprzęt pełnowartościowy. Nie ma znaczenia co
dopuszcza gwarant. Sprzęt ma być w 100% sprawny, a że gwarant zapisał w
swoich normach, że dopuszcza i w ramach gwarancji nie uznaje reklamacji
nie ma dla ciebie żadnego znaczenia.

W przypadku wystąpienia pikseli lub innej wady wystarczy tylko
potwierdzenie przez autoryzowany serwis, że usterka faktycznie wystąpiła
i że nie jest skutkiem nieprawidłowej eksploatacji.

Dokładnie tak samo traktuje się sprzęt używany. Ma być sprawny według
fabrycznej specyfikacji i tyle.

Jeśli są jeszcze jakieś pytania lub moje słowa nie wystarczają zawsze
kieruję do właściwego dla miejsca zamieszkania rzecznika konsumentów.
Zawsze aktualny spis znajduje się na stronie
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

--
I wszystko jasne :)
GG  - 2539855