Re: LCD - ide do sklepu, na co zwrocic uwage?

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 01 Aug 2008 - 22:35:55 MET DST

adym pisze:

> Dokladnie jak piszesz. I recepta jest dobra bo w normalnym sklepie wbrew pozorom mozna sie zakrecic i niezauwazyc np. bad pikseli (tlum, zle oświetlenie, zagadujący sprzedawca) a wtedy trudno o wymiane, bo nie podlego to gwarancji.

I tutaj nie masz racji z trudnością w wymianie.
W tym momencie pojawia się ustawa o sprzedaży konsumenckiej
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
i z gwarancji korzystać nie musisz.

Jeśli poczytasz dokładnie

*Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar
konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku
stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania
towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.*

ważnym okresem jest tutaj owe 6 miesięcy.

*Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
naprawę albo wymianę na nowy.....*

tu masz wymianę (naprawa zazwyczaj się nie opłaca)

*Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony
mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.*

a tutaj zapisano, że dotyczy to również rzeczy używanych i że nie można
skrócić okresu odpowiedzialności do mniej niż 1 roku

I w tym przypadku nie mają znaczenia wartości pikseli itp narzucone
przez gwaranta bo z gwarancji nie korzystasz.

Dokładnie na podstawie tych zapisów wymieniano mi LCD przy jednym
sub-pikselu.

--
I wszystko jasne :)
GG  - 2539855