adym pisze:
> Dokladnie jak piszesz. I recepta jest dobra bo w normalnym sklepie wbrew pozorom mozna sie zakrecic i niezauwazyc np. bad pikseli (tlum, zle oświetlenie, zagadujący sprzedawca) a wtedy trudno o wymiane, bo nie podlego to gwarancji.
I tutaj nie masz racji z trudnością w wymianie.
W tym momencie pojawia się ustawa o sprzedaży konsumenckiej
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
i z gwarancji korzystać nie musisz.
Jeśli poczytasz dokładnie
*Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar
konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku
stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania
towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.*
ważnym okresem jest tutaj owe 6 miesięcy.
*Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący
może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
naprawę albo wymianę na nowy.....*
tu masz wymianę (naprawa zazwyczaj się nie opłaca)
*Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony
mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.*
a tutaj zapisano, że dotyczy to również rzeczy używanych i że nie można
skrócić okresu odpowiedzialności do mniej niż 1 roku
I w tym przypadku nie mają znaczenia wartości pikseli itp narzucone
przez gwaranta bo z gwarancji nie korzystasz.
Dokładnie na podstawie tych zapisów wymieniano mi LCD przy jednym
sub-pikselu.
-- I wszystko jasne :) GG - 2539855 http://www.bezpieczenstwo-osobiste.com/Received on Fri Aug 1 22:40:14 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 01 Aug 2008 - 22:51:02 MET DST