Re: jaki notebook do 1600 zl z systemem XP/VISTA

Autor: Jan Strybyszewski <gdzies_at_w.pl>
Data: Mon 04 Aug 2008 - 08:41:27 MET DST

Rados艂aw Sok贸艂 pisze:

> Po pierwsze, *mo偶esz* kupi膰 kart臋 WiFi do peceta, je偶eli chcesz
> i jak Ci przeszkadza ten kabelek.

+100zl

> Ale nawet do notebooka cz臋sto *ci膮gnie* si臋 sie膰 kablow膮.
> Na wifi osi膮gniesz kilkana艣cie lub ewentualnie kilkadziesi膮t
> megabit贸w, a na kablu gigabit. Kabel 艂atwiej zabezpieczy膰 i
> podci膮gn膮膰 pod korporacyjne zasady bezpiecze艅stwa. Poza tym
> 艂膮cza WiFi s膮 kapry艣ne, kto艣 mo偶e zak艂贸ci膰 nagle i stracisz
> wa偶ny dokument przez to.

Budowa sieci ethernet w biurze jest kosztowana a w wynajmowanych
lokalach czesto niemozliwa. Czasami wlasciciel budynku krzyczy za
gniazdko set zlotych

> Notebook ma 偶a艂osne g艂o艣niki (a w komputerze biurowym
> g艂o艣nik贸w mo偶e w og贸le nie by膰, swoj膮 drog膮, wi臋c kable
> si臋 trac膮 w takim przypadku).

Czasami potrzbne glosniki nie sa np tylko do sygnalizowania czegos
i wtedy to co w laptopie starczy az nadto a dokupowanie glosnikow to
ekstrawagancja.

> Monitor w notebooku jest nieprzestawialny. Masz go kawa艂ek
> od oczu, pod dziwnym k膮tem, trzeba si臋 garbi膰 偶eby go
> widzie膰 normalnie. Nie da si臋 go podnie艣膰.

Trzeba se opuscic fotel :) Bez przesady do laptopa da sie podlaczyc
klawiature i ja ustawic wygodnie a monitor jak sie chce

> Klawiatur臋 w notebooku masz razem z ca艂ym komputerem, nie
> odsuniesz, nie podniesiesz na chwil臋, nie przy艂o偶ysz ni膮
> papier贸w u偶ywanych w czasie pracy.

Podlaczysz druga

> Kr贸tko m贸wi膮c, wymieni艂e艣 w艂a艣nie powody dla kt贸rych note-
> booki *nie nadaj膮 si臋* do utworzenia wygodnego miejsca
> pracy biurowej. O to Ci chodzi艂o?

Nadaja sie w specyficznych sytulacjach gdy laptop jest potrzebny
sporadycznie i nie ma sensu kogos wyposazac w dwa urzadzenia.

> Energooszcz臋dno艣膰? Niewielka. Popatrz sobie na zasilacz
> typowego notebooka: 60 W jak nic, lub czasem wi臋cej.

No przy 350-400W napisanym na stacjonarnym (prosze nie uzywaj napisow z
pudelka zasilacza liczys ie pobierana moc a nie napisy)

> Gabaryty? To wada: klawiatura ma niewygodny uk艂ad, ekran
> jest malutki.

Jesli ktos pracuje z papierami a laptopa uzywa sporadycznie np by
sprawdzic jakas cene w sieci tos ie nada az nadto.

> Mo偶liwo艣膰 pracy bez pr膮du? Przy ci膮g艂ej pracy na zasilaniu
> ju偶 po 18 miesi膮cach bateria b臋dzie do wyrzucenia i b臋dziesz
> wydawa艂 500 z艂 na now膮, je偶eli b臋dziesz chcia艂 dalej mie膰
> takiego "UPSa".

Bzdura

  Dla por贸wnania, bateria do UPSa (prawdziwego)
> przewidzianego do zasilania jednego stanowiska wytrzymuje
> 12-18 miesi臋cy i kosztuje 50 z艂.

A UPS ?

> Pomijam 偶a艂osn膮 jako艣膰 ekran贸w LCD w notebookach w por贸wnaniu
> ze stacjonarnymi panelami.

No pewnie ze niby to jak idzie produkcja matryc to do laptopow sa odrazu
skazone "bo tak"

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/