Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 31 Jul 2008 - 13:48:50 MET DST

marfi pisze:
> Wiem, że masz podobne podejście do sprzętu jak ja czyli kupujesz na co
> najmniej 3-4 lata więc rozsądne wydaje się wybrać coś ze strefy średniej
> gdzie teraz (wg mnie) znajduje się np Q6600 za ok 450zł i mieć spokój na
> dłużej niż rok :)

Ale mnie nie jest potrzebny *tak bardzo* nawet ten dwurdze-
niowy, więc wolę wydać jak najmniejsze pieniądze i nie kupować
nic ponad minimum, które sobie wymyślę :)

Sprawa byłaby inna, gdybym miał jeden komputer na którym
robię wszystko. Ale przy kilku komputerach o różnej konfigu-
racji i służących do różnych rzeczy nie mam najmniejszego
zamiaru inwestować w jedną mocną maszynę.

Czterordzeniowe "monstrum" do pisania aplikacji równoległych
mam w pracy i nie potrzebujÄ™ drugiego w domu.

> Ja osobiście musiałem zmienić platformę na wielordzeniową bo zbyt
> często się okazywało, że program napisany i testowany na jednym rdzeniu
> z głupich powodów przestawał działać poprawnie na wielordzeniowych
> serwerach.

Eee, to robiłeś jakieś błędy w sekcjach krytycznych i miałeś
pieruńskie szczęście, bo błędy pracy wielowątkowej na jednym
rdzeniu też wychodzą dosyć szybko -- ino mniej perfidnie
zazwyczaj :) Na wielu rdzeniach najczęściej wychodzą problemy
z prostym modyfikowaniem zmiennych liczbowych, poważniejsze
błędy równoległości rozkładają się ładnie i na jednym rdzeniu.

|                 |  Administrator, Politechnika ÅšlÄ…ska    |