Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Thu 31 Jul 2008 - 12:21:11 MET DST

news:g6rnp3$tsu$3@polsl.pl...

> A ja nie jestem pewien. Zmniejszanie wymiaru technologicz-
> nego idzie dzisiaj już dosyć mocno opornie i zbliżamy się do
> granic możliwości krzemu.

Nawet więcej. Wielordzeniowość jest dowodem na jej osiągnięcie. Oczywiście
krzem traktujemy umownie jako synonim dzisiaj używanej technologii. Tak,
jesteśmy na granicy.

> A wątpię, by ktoś teraz przechodził
> znowu na jakiś arsenek galu czy inne cuda.

Ja też wątpię, skoro udaje sie wmówić klientom, że jest az tak świetnie. Ale
to jest tylko czynnik marketingowy.

> Oj, byłyby. Przecież producenci musieliby zwrócić sobie kosz-
> ty inwestycji, co nie?

Nie. Tutaj działa inny mechanizm. Mamy wiele przykładów przeinwestowania np.
w segmencie pamięci. Vista miała ciągnąć sprzedaż RAM-u do góry a sama
klapnęła. Gdyby "producenci musieliby zwrócić sobie koszty inwestycji" ceny
ramu galopowałyby w górę. Czy tak się dzieje?

> Nie rozumiem tego wywodu ;)

To jest komentarz do terminu "komputer wielozadaniowy". Jeśli miałby
obowiązywać, to powinien istnieć także "komputer jednozadaniowy". A to jest
sprzeczność sama w sobie. Każdy komputer jest "wielozadaniowy".