Re: Jaka karte gigabitowa?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Tue 29 Jul 2008 - 13:38:24 MET DST

"Sanctum Officium" <wytnij.to@wytnij.to.> writes:

> Nie za bardzo.

No jasne ze nie za bardzo. Wystarczy, ze wystarczajaco bardzo :-)

> Okablowanie strukturalne ma zapewnić transmisję z
> określoną częstotliwością do 100 m. Kategoria 5 100 MHz, 5e 150 MHz, 6
> 250 MHz, 6a 500 MHz. Na mniejsze odległości kable kategorii 5 są w
> stanie przenosić sygnały o wyższej częstoliwości, ale na 100 metrów
> już tylko 100 MHz.

Nope, przeczytaj jakas ksiazke o w.cz., liniach dlugich itd. Chociaz
przyznaje ze to nie jest najlatwiejsza lektura.

Odleglosc nie wplywa na pasmo (co to mialoby w ogole oznaczac?), tylko
na np. sumaryczne tlumienie.

Tyle ze zrozum jedna rzecz - praktyka pokazuje, ze poprawne instalacje
kat 5 (nie mowie ze wszystkie) spelniaja wszelkie wymagania
1000BASE-T, i to jest wynik pomiarow rzeczywistym miernikiem. Wiec nie
pisz o metrowych patchcordach itp. bo ja pisze o istniejacych sieciach
z UTP kat 5 z dziesiatkami pracujacych interfejsow 1000BASE-T itd.

BTW: sa takze sieci kat 5e, ktore wymagan 1000BASE-T nie spelniaja.

> Na jednometrowym patch cordzie kategorii 5 pewnie i
> 10 Gigabit Ethernet by poszedł, ale nie na 100 m.

Tyle ze chwilowo chodzi o 1 Gb/s.

> Ekranowanie kabla może zwiększyć odległość (choć nie to
> jest zasadniczym celem stosownia kabli ekranowanych).

To w ogole nie jest celem.

--
Krzysztof Halasa