Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 13:51:10 MET DST
Message-ID: <g6kbrf$hnc$1@polsl.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

MC pisze:
> To pewnie ręczna robota, bo kompilatora automatycznie dzielącego zadanie
> na równoległe wątki chyba jeszcze nie ma. (i pewnie nie będzie) Więc nie
> liczyłbym na masowy przyrost oprogramowania zdolnego wykorzystywać wiele
> rdzeni.

Automatycznie dzielącego nie ma. Są natomiast narzędzia ułat-
wiające podział na zadania równoległe (oznacza się tylko w
kodzie sekcje, które mogą być wykonywane jednocześnie, albo
pętle, które mogą być wykonywane po części na każdym z dos-
tępnych rdzeni -- samym tworzeniem wątków i synchronizowaniem
sekcji zajmuje się nakładka na kompilator lub biblioteka run-
time).

Inna kwestia, że nic nie zastąpi algorytmu od początku prze-
widującego podział zadań i wykonywanie równoległe, oraz zas-
tosowań, w których należy jednocześnie wykonywać zupełnie
różne zadania. Na przykład obsługa dźwięku razem z różnymi
efektami może być realizowana przez jeden rdzeń, sztuczna
inteligencja postaci przez drugi, a tworzenie sceny 3D --
przez trzeci.

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Mon Jul 28 13:55:05 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Jul 2008 - 14:51:07 MET DST