Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 14:52:09 MET DST
Message-ID: <g6kfbi$mg$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości
news:g6kbrf$hnc$1@polsl.pl...
> MC pisze:
>> To pewnie ręczna robota, bo kompilatora automatycznie dzielącego zadanie
>> na równoległe wątki chyba jeszcze nie ma. (i pewnie nie będzie) Więc nie
>> liczyłbym na masowy przyrost oprogramowania zdolnego wykorzystywać wiele
>> rdzeni.
>
> Automatycznie dzielącego nie ma. Są natomiast narzędzia ułat-
> wiające podział na zadania równoległe (oznacza się tylko w
> kodzie sekcje, które mogą być wykonywane jednocześnie, albo
> pętle, które mogą być wykonywane po części na każdym z dos-
> tępnych rdzeni -- samym tworzeniem wątków i synchronizowaniem
> sekcji zajmuje się nakładka na kompilator lub biblioteka run-
> time).

Oczywiście, przecież wielowątkowość i muteksy nie są niczym nowym. Ale dotąd
używano je w dość wąskim obszarze, a rozmaitego oprogramowania które
chciałoby sie przerobić są tysiące.
>
> Inna kwestia, że nic nie zastąpi algorytmu od początku prze-
> widującego podział zadań i wykonywanie równoległe, oraz zas-
> tosowań, w których należy jednocześnie wykonywać zupełnie
> różne zadania. Na przykład obsługa dźwięku razem z różnymi
> efektami może być realizowana przez jeden rdzeń, sztuczna
> inteligencja postaci przez drugi, a tworzenie sceny 3D --
> przez trzeci.

To prawda, można mnożyć takie przykłady, tyle że one dalej pozostają
wyjątkami.
Received on Mon Jul 28 14:55:07 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Jul 2008 - 15:51:08 MET DST