Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 13:44:26 MET DST
Message-ID: <g6kbeq$hb0$1@polsl.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

maX pisze:
>> Hm, to mi przypomina pewną niefajną historię:
>> http://www.grush.one.pl/article.php?id=komp1
>> Pierwsza część (do kreski).
>
> BTW co z tego wyszło ?

Przyznam, że nie wiem. Nie interesowałem się tym później spec-
jalnie, burza medialna ucichła a ja sam Skype w zasadzie w
ogóle nie używam.

> To trochę tak jak z wymogami gier, że musi być procesor z SSE2 (część
> gier już takich jest). Czyli gra ruszy na Celeronie 1700 s478, a nie
> ruszy na znacznie szybszym AXP 3200+ (pomijam już że 3200+ ze względu na
> magistralę FSB 200MHz będzie na pamieciach DDR PC3200, a Celerony
> 1700/1800 parowano nieraz ze starymi pamięciami SDR PC133)

Ale wiesz, operacje wektorowe naprawdę *bardzo* przyspieszają
niektóre zadania. Dużo więcej, niż wynikałoby z ogólnej wydaj-
ności danego mikroprocesora. Poza tym pisanie programu tak, aby
działał z SSE2 i bez niego zwiększa koszty, więc producent może
przyjąć założenie, że gracze raczej mają nowy sprzęt i w efek-
cie "poświęcić" starsze zestawy.

Tu masz przykłady wydajności z zastosowaniem programowania
liniowego oraz wektorowego MMX i SSE:

http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2008-03&id=755
http://www.grush.one.pl/blog.php?month=2008-03&id=756

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Mon Jul 28 13:45:08 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Jul 2008 - 13:51:08 MET DST