Re: Nowe procki wielordzeniowe

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 13:43:09 MET DST
Message-ID: <g6kb3r$8ia$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w wiadomości
news:g6k9un$fah$1@polsl.pl...
> maX pisze:
>> "Alan Wake" (premiera planowana na koniec roku) ma podobno nie działać na
>> procesorach jednordzeniowych
>
> Hm, to mi przypomina pewną niefajną historię:
>
> http://www.grush.one.pl/article.php?id=komp1
>
> Pierwsza część (do kreski).
>

BTW co z tego wyszło ?

> Nie widzę bowiem powodu, dla którego wydajność komputera
> miałaby być określana liczbą rdzeni. Najszybszy, jednordze-
> niowy mikroprocesor z dużą pamięcią podręczną może przecież
> dysponować większą mocą obliczeniową, niż jakiś dwurdzeniowy
> celeronopodobny wykastrowany "procesor marketingowy", który
> zyski z dwóch rdzeni pokazuje głównie w ulotkach reklamowych.
>

To trochę tak jak z wymogami gier, że musi być procesor z SSE2 (część gier
już takich jest). Czyli gra ruszy na Celeronie 1700 s478, a nie ruszy na
znacznie szybszym AXP 3200+ (pomijam już że 3200+ ze względu na magistralę
FSB 200MHz będzie na pamieciach DDR PC3200, a Celerony 1700/1800 parowano
nieraz ze starymi pamięciami SDR PC133)
Received on Mon Jul 28 13:40:07 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 28 Jul 2008 - 13:51:08 MET DST