Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Sat 26 Jul 2008 - 01:40:06 MET DST

On 2008-07-25 21:28:20 +0200, Tom01 <biuro@mastiff.pl> said:

> Jako rzekłem, ściągnę serwisówkę, bo mi się gdzieś zapodziała i podam
> sposób obliczenia nierówności.

No ja swoja wiedze w tym temacie czerpie wlasnie z serwisowki, ktora
dostalem dzieki uprzejmosci serwisu.

> Można skopiować punkt bieli z jednego na drugi i będzie lepiej niż
> ustawianie każdego z osobna.

Nie musi byc lepiej, bo ze wzgledu na roznice w natywnym punkcie bieli,
wynikajace z temperatury i widma swietlowek oraz pewnych minimalnych
roznic w barwie filtrow, koncowy efekt wizualny ma sznase byc rozny. I
przekonalem sie na wlasnej skorze, ze to jednak ludzkie oczy sa
finalnym benchmarkiem dla monitora, nawet przy tych najlepszych.

> Taką właśnie metodą ustawia się medyczne.

Ale je zdaje sie koryguja fabrycznie i zaszywaja to odrazu w
elektronice. Pozatym monitory medyczne maja znacznie wezsze tolerancje
jakosciowe, co zreszta widac chocby po gwarancji na bad-pixele.

> Monitor ma również tryb emulacji innego.

IMHO w tym przypadku bez sensu.

> Ponadto CN umożliwia ręczną korektę m.in. punktu bieli po kalibracji.

I dzieki temu idzie uzyskac niemal idealna reprodukcje kolorow. Przy
kalibracji automatycznej efekt byl dobry, ale nie idealny, dopiero
reczna korekta przyniosla oczekiwane efekty (rowniez delkiatne Hue i
Saturation). Zreszta to samo bylo w Quato, ktore testowalem przez
chwile.

> Może to kwestia serii, nie wiem. W każdym razie nie widziałem równego,
> a obejrzałem ich sporo. Porównanie do stabilizowanych CG wydaje mi się
> conajmniej nieporozumieniem.

Niby nieporozumienie, a w praktyce uklad stabilizacji podswietlenia dal
raptem 3 cd/m2 przewagi.

> Co do utrwalania się obrazu, efekt występuje wyłącznie w wersjach z
> ekranami LG-Philips

Zdaje sie w ACD sa tylko takie, choc plotka glosi, ze w ktoryms
momencie dali nowsza rewizje.

> i może się pojawiać od pół roku (zaobserwowane na 30"), do 3 lat (mniejsze).

Ze znanych mi egzemplarzy zdazylo sie to w 1, ale nie wiem jak byl
uzywany. U mnie wszystkie maja screensaver ustawiony na 30 minut i moze
dlatego nic takiego nie wystapilo.

--
Pozdrawiam
de Fresz