Re: LCD: który z nich NEC 2690/NEC 2190/EIZO S2000?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Sat 26 Jul 2008 - 10:31:43 MET DST

de Fresz pisze:
> Nie musi byc lepiej, bo ze wzgledu na roznice w natywnym punkcie bieli,
> wynikajace z temperatury i widma swietlowek oraz pewnych minimalnych
> roznic w barwie filtrow, koncowy efekt wizualny ma sznase byc rozny. I
> przekonalem sie na wlasnej skorze, ze to jednak ludzkie oczy sa finalnym
> benchmarkiem dla monitora, nawet przy tych najlepszych.

Pytanie jeszcze, jakim przyrządem ustawia się monitory. Spotkałem się
wielokrotnie z przypadkiem, kiedy kilka kolorymetrów dawało różne
wyniki, a spektrofotometr jeszcze inaczej. Generalnie skłaniałbym się ku
stwierdzeniu, że kalibracja takich monitorów powinna być wykonywana
spektrofotometrem, z uwagi na rozbieżności kolorantów filtrów
kolorymetru i monitora.

> Ale je zdaje sie koryguja fabrycznie

Tak, ale metoda jest ta sama. Dodatkowo przebiera się matryce w pary.

> Niby nieporozumienie, a w praktyce uklad stabilizacji podswietlenia dal
> raptem 3 cd/m2 przewagi.

Moim zdaniem to "raptem", jest przekroczeniem progu widoczności owej wady.

> U mnie wszystkie maja screensaver ustawiony na 30 minut i moze
> dlatego nic takiego nie wystapilo.

Zdecydowanie ma wpływ.

--
Tomasz Jurgielewicz