Re: P35 vs P45 - jaka p³yta

Autor: Gajowy <gajowyUSUNTO_at_tkk.net.pl>
Data: Thu 24 Jul 2008 - 19:41:38 MET DST

> A mo¿esz mi powiedzieæ, jak zasilasz p³ytê? Bo w sumie w opisie p³yty
> jest
> 24-pin ATX Power connector
> 8 pin ATX 12V Power connector
> i to drugei z³±cze jest na górze p³yty przy czym jedna jego po³owa jest
> zatkana jak±¶ zatyczk± i nie wiem czy mo¿na to zasiliæ z zasilacza, który
> ma to drugi z³±cze jedynie z czterema pinami

zatyczka siedzi sobie na miejscu a ja mam tam wetkniete zlacze 4-pinowe

> Ale to jest wina dysku, nagrywarki, czy obydwu? Bo w sumie to mo¿na
> wrzuciæ nagrywarkê na przej¶ciówkê IDE-SATA.

mysle, ze nie jest to sprawa podlaczonych urzadzen a kontrolera Marvel,
ktory obsluguje EIDE. Notabene kontroler pokazuje sie jako SCSI tak tez
melduje sie nagrywarka i dysk EIDE (lacznie z "Bus Number 0, Target ID 1,
LUN 0" a dla DVD "Bus Number 0, Target ID 0, LUN 0") na kablu jest
standardowe master, slave ale prozno szukac tego w BIOS czy urzadzeniach
windows.
Z zamontowanym jednym urzadzeniem bylo jeszcze wolniej. Wylaczenie
kontrolera w BIOS lub windows przyspiesza "wstawanie" do normalnych
predkosci, tylko, ze dysku ani DVD juz nie mam ;)
Pewnie mozna pojsc na przejsciowki tylko ich nie mam.
Mysle, ze jezeli zainstalowane bylyby dyski w RAID to byloy lepiej. Notabene
sa dwa Raidy jeden standardowy: 0,1,5,10 i drugi na kontrolerze Silicon
Image dla dwoch dodatkowych gniazd SATA ze specjalnym - bogatym
oprogramowaniem, ale wowczas traci sie niestey dostep do Express Gate.
System postawilem 3 dni temu wiec nie wszystko jeszcze wiem.

pozdrawiam Gajowy