Re: P35 vs P45 - jaka p³yta

Autor: Gajowy <gajowyUSUNTO_at_tkk.net.pl>
Data: Thu 24 Jul 2008 - 17:37:18 MET DST

U¿ytkownik "Baroo" <baroo@NOSPAMonet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:g6a5fs$tf5$1@news.onet.pl...
> Witam
> Przymierzam siê aktualnie do z³o¿enia kompa i chcia³bym siê dowiedzieæ czy
> op³aca siê wyk³adaæ pieni±dze na p³ytê z P45. Aktualnie mam do wyboru:
> - P5Q Pro
> - P5KC
> Niby nie ma wielkiej ró¿nicy w cenie, ale w przypadku P5Q Pro musia³bym
> wymieniæ zasilacz (jest tam jakie¶ inne zasialnie procesora EATX12V).
> Reszta zestawu to E8400 + 2x1GB RAMu i jaki¶ tañszy Radeon. Zastosowanie
> to trochê programowania i intensywnie VMware.
> Czy jest sens inwestowaæ w dro¿sze rozwi±zanie?

wlasnie postawilem komputer:

P5Q
E8400
Radeon 3470
2x2GB 800 Goodram
zasilacz Chiftec450W
dysk 1 -samsung F1 640GB - dwutalerzowy

wybralem najtansza plyte z serii P5Q, chcialem miec Asus Express Gate
(intenet, poczta i nie tylko na Linuxsie zainstalowanym na plycie, start po
10-15 sekundach) oraz mozliwosc zainstalowania 16 GB pamieci (w Viscie jak
juz bedzie dorosla), Radeon bez wentylatora z wyjsciem HD i wlasnym
oprogramowaniem, 256 MB - tyle ile chce PhotoShop CS3, nie gram). Chiftec
aby miec gwarantowane 450W. Nie widze aby moja plyta wymagala jakiegos extra
kabla.

Powiem tak na kanale IDE wisi nagrywarka DVD BENQ oraz starszy samsung IDE
160 GB i niestety kontroler spowalnia "wstawanie" systemu o ca 15-20 sekund!
Sprawdzalem przez odlaczenie tego kontrolera;( Mnie to wk...
Poza tym plyta fajna, duze mozliwosci OC (jak kto lubi) moja ma chlodzenie
chipsetow pasywne - tez lubie. Duzo Kanalow SATA, Fire Wire, duzo USB, siec,
dzwiek itd Ok

pozdrawiam

Gajowy