wydajnosc dysku na USB

Autor: Jacek <ktosik_at_polska.pl>
Data: Wed 23 Jul 2008 - 22:34:38 MET DST

Witajcie,
mam sobie notebooka który ma szybki dysk 7200 obrotów i zapis pod
linuxem i to w wirtualnej maszynie vmware server 2.0.0 wynosi około 45 MB/s.
za to przy próbie takiego samego zapisu na dysk podpięty przez kabel USB
w zewnętrznej obudowie (dysk 160GB Momentus 5400 obr.) tylko 15 MB/s
Czy to normalne czy mam jakąś cienką obudowę?
probowałem tez przez firewire i tam było jeszcze gorzej bo 10MB/s
Czy jedyna rada to zakup większego dysku wewnętrznego i nie bawienie sie
w dyski na usb. Dodam ze na tym dysku miałby chodzić duży system
bazodanowy :)
Pozdrawiam i proszę o podpowiedz bardziej doświadczonych.
Swoja drogą polecam vmware server 2.0.0 mimo ze nie jest to wersja
skończona tylko RC1.
no i słyszałem ze jeszcze w lipcu vmware ESXi które kosztuje dziś 500
USD ma być za darmo