Re: ASUS EEE 900

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 11:29:51 MET DST

Michal Kawecki pisze:
> Kiedy sam Asus ucieka od tego 'doskonałego' zastosowania.
> http://www.techworld.com.au/article/253737/eee_pc_1000h_arrives_windows_xp_linux

Będzie wersja z Linuksem też, o ile mi wiadomo. Tylko na niek-
tórych rynkach wersja z Windows będzie wersją preferowaną.

Inna sprawa, że ASUS faktycznie ostatnio ogłaszał oficjalnie,
że użytkownicy wolą Windows i w efekcie będą szerzej sprzeda-
wać wersje z Windows.

Mnie to osobiście *strasznie* wkurza. Dedykowany system opera-
cyjny bazujący na Linuksie był czymś, co czyniło z EeePC coś
wyjątkowego. Na życzenie użytkowników ASUS zmienia teraz bar-
dzo fajny podręczny notatniko-organizer w tandetny (bo trudno
nazwać wykonanie EeePC świetnym), malutki i *nijaki* sub-note-
book x86 pracujący pod kontrolą Windows. Czyli zatraca wyjątko-
wość i wbija się w szary tłum konkurencyjnych rozwiązań.

Najgorsze jest w tym to, że użytkownicy *chcą* tego Windows
nawet na tak specyficznym sprzęcie. Jedyne wytłumaczenie
tego dążenia do Windows, jakie jestem sobie w stanie wyobra-
zić, to strach. Nieuzasadniony strach przed tym, że Linux
jest czymś strasznym, czego się nie da używać. Gdyby ASUS
nie pisał, że tam jest Linux, problemu by nie było: czy
kogoś na przykład interesuje jaki system operacyjny steruje
pralką czy magnetowidem? Typowy użytkownik radzi sobie z
obsługą takich specjalizowanych interfejsów doskonale, nie-
zależnie jaki system działa w tle.

Nie trzeba wcale walczyć z Windows. Trzeba walczyć ze stra-
chem i uprzedzeniami, a Linux sam zwiększy swój udział rynkowy.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |