Re: Wybór platformy (desktop) dla spokojnych zastosowań - AMD vs. Intel

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 11:27:33 MET DST

.B:artek. jest autorem poniższej notatki:

> No właśnie. Zacznę od pytania: AMD czy Intel.

w dzisiejszych czasach przy tych wszystkich C&C, DESach i innych
bajerach to każdy procek w idlu i jakiejś lekkiej pracy w systemie jest
chłodny. pewnie tak jak wszyscy piszą, energooszczędny Athlon najmniej
prądu zje, a w Twoich zastosowaniach nie będzie gorszy, ale intelowskie
układy też ogrzewania Ci nie zastąpią, ani rachunkami za prąd nie
zrujnują (według oprogramowania Gigabyte jakiś tam ich system na płycie
oszczędza mi 9,5 W na godzinę przy procku Intela ;) ). w zasadzie
kwestia gustu co wybierzesz, więc najlepiej kieruj się ceną. ;)

> Tutaj już chyba sobie sam poradzę. Na 99% będzie to Gigabyte (wierny
> jestem tej firmie od 8 lat i widzę, że nadal robią świetne płyty).

przeszedłem właśnie z Asusa i poza tym, że mają straszne i poza
standardowe podłączenie front panelu (albo to moja obudowa, choć do
Asusa wtyczki pasowały) to zachwycony jestem jakością i możliwościami ;)

> 2 x 1 GiB, pewnie OCZ albo GoodRAM. Teraz pytanie. Pamiętam z obecnej
> mojej platformy, że FSB, taktowanie pamięci i procka powinny się ze sobą
> zgadzać dla najlepszej wydajności. Ale pogubiłem się z liczeniem tego na
> obecnym sprzęcie. Jaki RAM będzie optymalny? DDR2-800 da radę?

np. Athlon 4850E ma FSB 200MHz (o ile pamiętam), a DDR2-800 1:1 pracują
przy magistrali 400MHz, więc spokojnie możesz kupić "wolniejsze", za to
doinwestujesz w timingi. i ja bym nie pakował się w GoodRAMy przy
obecnych cenach pamięci, w przedziale do 150 zł jest duży wybór OCZ,
Patriot, Corsair, ewentualnie przeciętne, ale sprawdzone Kingstony.

> Przewiduję Ninja Scythe i to w wersji miedzianej (Copper Anniversary
> Edition) za ok. 200 zł. Chcę go puścić bez wiatraka. A może zwykła
> Ninija Scythe bez wiatraka też mi wystarczy na niepodkręconego procka?

powinien, zwłaszcza jak wybierzesz Athlona EE, ja ze zdziwieniem
odkryłem, że Pentagram Karakorum jest w stanie w idle pasywnie chłodzić
C2D E8200, pod stresem już te 800 rpm mu jest potrzebne, ale i tak tego
nie słychać...

a z ciekawości czym zasilasz ten sprzęt? bo w moim poprzednim zestawie
po latach zasilacz był jednym z największych źródeł hałasu, raz bo mocno
obciążony się grzał i jego dwa wiatraki szybko się kręciły, dwa
wybronienie ich łożysk. skoro zależy Ci na ciszy to zwróć na to uwagę.

--
                 _____