Re: Czy są desktopy z 2 x CPU QC ?

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_at_WYWAL.ens.net.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 19:03:39 MET DST

uC pisze:

> tak, wszystkie Intela. rzeczywiscie FB-DIMMy sa troche drozsze niz
> tradycyjne pamieci bez bufora i bez ECC, ale kazde pamieci "serwerowe",
> rowniez Registered stosowane wczesniej przez Intela a stosowane wciaz
> przez AMD rowniez sa drozsze. pamietaj ze pamieci do plyt
> stacji/serwerow firmowych (DELL, HP itd) beda drozsze niz pamieci
> wkladane do plyt Tyana, Supermicro czy Intela. BTW, zwykle moduly
> FB-DIMM 4GB (667 MHz) kosztuja ~600 PLN brutto wiec 16 GB bedzie
> kosztowac 2.4 kPLN (8 modulow 2 GB bedzie tansza).

Mam wrażenie, że różnica jest jednak większa. Moduły ECC-R DDR2 667
można już dostać od 338 pln (henwar). FB są mniej więcej 2xdroższe.

Co sądzisz o platformie 2 x Opteron Quad Core? Najtańszy z serii 2344E
kosztuje hurtowo 209 USD. Są jednak trudne do zdobycia, przynajmniej
skapiec.pl i ceneo.pl nie potrafi znaleźć ich w polskim internecie.

--
pozdrawiam
Piotr