Re: Czy są desktopy z 2 x CPU QC ?

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 22:47:50 MET DST

"Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> wrote in message
news:g5l9lb$sta$1@news.onet.pl...

> Mam wrażenie, że różnica jest jednak większa. Moduły ECC-R DDR2 667 można
> już dostać od 338 pln (henwar). FB są mniej więcej 2xdroższe.

na prawde?! to musialo sie cos zmienic, ja pamietam na poczatku zeszlego
roku kupowalem dwie stacje robocze HP na Opteronach i porownywalem ceny
pamieci do stacji na Xeonach i byly z dokladnoscia do 5% takie same.
zreszta, wlasnie sprawdzilem ceny kingstona odpowiednika ECC Reg.
wspomnianego wyzej modulu 4 GB FB-DIMM i kosztuje on ok 530 zl. brutto czyli
niewiele mniej niz FB-DIMM (oba kingstony). tu trzeba uwazac przy
porownaniach pamieci, bo jest dosc duzo parametrow ktore moga byc rozne.

> Co sądzisz o platformie 2 x Opteron Quad Core? Najtańszy z serii 2344E
> kosztuje hurtowo 209 USD. Są jednak trudne do zdobycia, przynajmniej
> skapiec.pl i ceneo.pl nie potrafi znaleźć ich w polskim internecie.

kupujac 2 nowe stacje na ten rok chcialem aby byly one na Opteronach Quad
Core ale w koncu zdecydowalem sie na na Xeony (pierwsze Intele od wielu
lat!), rowniez dlatego ze akurat te plyty mialy 16 slotow na pamieci.
jeszcze troche musze poczekac zeby sie Opteron QC troche "ustabilizowal",
mysle ze sie skusze w przyszlym roku jak bedzie platforma pod 45 nm, z
wiekszymi zegarami, nowym HT i zmienionym kontrolerem pamieci + SSE5

pzdr.,
uC
www.ultracode.eu