Re: monitor lcd podswietlany ledami

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 15:00:14 MET DST

mescalero pisze:
> Bo Ty tak uważasz?

Odpowiedź krótsza: Tak.
Odpowiedź dłuższa: Spyder ma mały zakres dynamiczny, monitory z niskim
punktem czerni wchodzą cieniami w szumy czujnika. Pomiary są
niepowtarzalne. Profiler jest conajmniej zagadkowy, daje zadziwiające i
czasem mocno nieprawidłowe krzywe korekcji.

> I sprawdza się w tym całkiem dobrze muszę powiedzieć.

Proszę wyświetlić na całym ekranie gradient w szarości. To są idealne
256 schodków, liniowo przyrastające w funkcji jasności. Proszę sprawdzić
w powiększeniu min 400% ile schodków jest zlanych ze skrajów zakresu,
zlanych, nierozróżnialnych po dwa lub więcej w pozostałym obszarze, oraz
czy cały gradient jest idealnie szary, czy ma może zafarby, prążki,
tęczowe przebarwienia.

Link do idealnego gradientu 0-255:
http://monitory.mastiff.pl/temp/szarosc.png

Następnie proszę sprawdzić czy migoczą takie obrazy (na 100%):
http://monitory.mastiff.pl/temp/frc1.gif
http://monitory.mastiff.pl/temp/frc2.gif

Na koniec rzeźni, czy poniższy obraz obraz jest neutralnie szary, czy
może ma tęczowe przebarwienia (na 100%):
http://monitory.mastiff.pl/temp/rzeznik_lcduf.png

Proszę się podzielić spostrzeżeniami.

> Dzięki szerszemu
> gamutowi obraz jest np. czytelniejszy w cieniach.

Gamut nie ma żadnego związku z reprodukcją w cieniach.

> W wielu zastosowaniach niewątpliwie tak. Nie każdy lubi monitory
> znacznie podnoszące wysokość rachunków za prąd, dodatkowo hałasujące i
> mocno podgrzewające pomieszczenie - a takie są efekty stosowania
> obecnych macierzy LED.

A ile Pan zna monitorów podświetlanych LED i czy wie Pan jak to powinno
działać a jak działa? Koncepcja podświetlenia tego typu powstała w
konkretnym celu i w poprawnej implementacji, usuwa kilka poważnych wad
techniki LCD. Zredukowanie głównych cech konstrukcji, nie zmienia
kompletnie niczego w stosunku do CCFL. Tyle że źródło światła jest
innego rodzaju. Mniejszy pobór prądu? Może trochę, z pewnością nie tak
jak się to Panu wydaje, a może i wcale nie. Powodem jest fakt, że dioda
nie leży za subpikselem, nie jest sterowana w funkcji jego jasności.
Świeci stale, jak świetlówka.

> Skoro tak uważasz..

To są fakty.

--