Re: monitor lcd podswietlany ledami

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 18:12:09 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"
>A ile Pan zna monitorów podświetlanych LED i czy wie Pan jak to powinno
>działać a jak działa? Koncepcja podświetlenia tego typu powstała w
>konkretnym celu i w poprawnej implementacji, usuwa kilka poważnych wad
>techniki LCD. Zredukowanie głównych cech konstrukcji, nie zmienia
>kompletnie niczego w stosunku do CCFL. Tyle że źródło światła jest
>innego rodzaju. Mniejszy pobór prądu? Może trochę, z pewnością nie tak
>jak się to Panu wydaje, a może i wcale nie. Powodem jest fakt, że dioda
>nie leży za subpikselem, nie jest sterowana w funkcji jego jasności.
> [...]

To ja się podepnę trochę z boku z pytaniem. Bo nie za bardzo się znam na
tych wszystkich współczesnych monitorach ;->
Czy te monitory podświetlane LED-ami, mają podświetlanie każdego
subpiksela z osobna diodą właściwej barwy? (tak byłoby najlogiczniej,
jeśli byłoby tak, jak piszesz, że dioda leży za subpikselem).
Czy może jest to realizowane dodami "białymi"?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ NON-FLAMMABLE, IS NOT A CHALLENGE(Bart Simp-
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. son on chalkboard in episode BABF13)