Re: monitor lcd podswietlany ledami

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 12:33:56 MET DST

mescalero pisze:
> Nie przesadzajmy, to ta sama półka rynkowa co i1Dsp2 - nawet jeśli jest
> nieco gorszy (i przy okazji tańszy).

I1 to kolorymetr, a Spyder to zabawka.

> Zdziwiłbym się mocno gdyby było inaczej. Przecież nawet wspominany
> wcześniej kilkakrotnie droższy Eizo ColorEdge nie pokrywał się w 100% z
> sRGB (o AdobeRGB nawet nie wspominam). Głupio by było jeśli domowy
> monitor za mniej niż 200 EUR sobie z tym lepiej radził ;-)

Liczą się przede wszystkim błędy wewnątrz zakresu, a nie jego szerokość.

> Cóż - nie jest to monitor do profesjonalnej grafiki, bez dwóch zdań.

To w ogóle nie jest monitor do grafiki. Amatorskiej też. Podobnie jak w
przypadku wersji HC Della, poszerzony gamut ma dawać bardziej oczojebny
obraz w filmach i gierkach.

> Po wtóre w odróżnieniu od
> innych "LED'owców" wydają się mieć zwykłe podświetlenie krawędziowe
> (listwy LED w miejscach gdzie tradycyjnie umieszczane są świetlówki), a
> nie macierze diodowe pod całą matrycą.

To ma być zaleta? Jak widać na powyższym przykładzie, w masowym
wykonaniu, z koncepcji podświetlenia LED zostaje coraz mniej. Ale cóż,
ważne żeby na ulotce stało wielkimi wołami napisane LED. :-)

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!