Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 12:15:36 MET DST

PAndy pisze:
> nawet z 2048 odcieni - tyle ze w diagnostyce intepretacja informacji
> generowanej na ekranie ma inne znaczenie niz np w fotolabie - monitory
> LCD monochromatyczne rzadza sie zuplenie inna matematyka przetwarzania
> obrazu - znacznie blizej im do klasycznych CRT

Nie odpowiedział Pan na pytanie.

> hmmm prosze wytlumaczyc mi jak mozna 10 bitowa wartosc wyrazic za pomoca
> 8 bitow

> rzecz jasna nie bedzie bo podczas jakiejkolwiek operacji matematycznej
> na sygnale 8 bitowym zmienia nam sie ilosc bitow...
> jasnosc - dodawanie, kontrast - mnozenie itd, nie da sie przemnozyc
> wartosci 8 bitowej przez np 1.27 i ponownie upchnac to na 8 bitach.

Nieustająco się nie rozumiemy. Wyświetlacze (poza masówką) są sterowane
8 bitowo "z palety" 10-12 bitów a obliczenia, mogą być wykonywnane na
słowach 14-16 bitowych. Dokładnie taka sama metoda jest praktykowana w
obróbce obrazów. Plik wejściowy 8 bitowy jest przeliczany do np 16
bitowego, obróbka i powrót do 8 bitów.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!