Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Jul 2008 - 10:46:14 MET DST

"Tom01" <biuro@mastiff.pl> wrote in message
news:g5hnlu$535$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Naprawdę? Co pożytecznego wprowadzi zatem szum w monitorze z 1024
> stopniami szarości na kanał używanym w diagnostyce obrazowej?

nawet z 2048 odcieni - tyle ze w diagnostyce intepretacja informacji
generowanej na ekranie ma inne znaczenie niz np w fotolabie - monitory LCD
monochromatyczne rzadza sie zuplenie inna matematyka przetwarzania
obrazu - znacznie blizej im do klasycznych CRT

> To oczywiste. Zmienia się jednak interpretacja. Przy różnych gammach,
> tym samym słowom 8-bitowym odpowiadają inne napięcia sterowania komórką
> ekranu.

hmmm prosze wytlumaczyc mi jak mozna 10 bitowa wartosc wyrazic za pomoca 8
bitow

> 256 stopni gradientu ma być zawsze.

rzecz jasna nie bedzie bo podczas jakiejkolwiek operacji matematycznej na
sygnale 8 bitowym zmienia nam sie ilosc bitow...
jasnosc - dodawanie, kontrast - mnozenie itd, nie da sie przemnozyc
wartosci 8 bitowej przez np 1.27 i ponownie upchnac to na 8 bitach.