Re: Laptopy Sony ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 17:44:53 MET DST

Michal (newsy) pisze:

> Jesli w efekcie powstanie sprawny produkt z logo MSI, stworzony przez
> ludzi zatrudnionych przez MSI to... co jest nei to samo?

Nie. Bo to nie jest produkt powstały z doświadczenia MSI
i podobny jakościowo i projektowo do ich poprzednich
produktów, tylko coś całkiem nowego, ze swoimi nowymi
niedostatkami i problemami które wyjdą dopiero po jakimś
czasie ewentualnie.

> Znaczy im bardziej pracuja w tym na czym sie znaja, tym bardziej im zanika?

Nie. Wyraźnie napisałem: jak odejdą z pracy do kogoś innego,
to firma zostaje bez ludzi i bez *doświadczenia*, bo całym jej
potencjałem byli tylko ci ludzie.

> No to wystapi. To odejda. A MSI zostanie z planem marketingowym ale bez
> produktu.

No właśnie. I to jest wyznacznik "firmy podzlecającej", a ja
takim firmom (i ich produktom) nie ufam, bo potem każdy pro-
dukt jest inny.

> Znaczy w pierwszym przypadku to jest niemozliwe?

Nie niemożliwe, ale znacznie trudniejsze, bo wymaga wydobycia
wiedzy od nowych pracowników, uporządkowania jej i udokumen-
towania. Łatwiej to robić przez lata na bieżąco niż "na hura"
w miesiąc.

> Hmmm, prowadziles kiedys jakas firme? Cos ponad sprzedarz marchewki? Cos
> wymagajacego zgrania zespolu ludzi, zeby wyprodukowac jakis produkt?

Nie, i dlatego tak łatwo mogę podchodzić idealistycznie do
tej kwestii. Jako konsument, który chce, by firma miała
tradycję, renomę i wiedzę, a nie tylko produkty.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |