Re: pólki do klawiatury

Autor: Foo Bar <somebody_at_somewhere.maybe.net>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 16:39:38 MET DST

Dnia Mon, 14 Jul 2008 13:22:32 -0700, Przemek Piorkowski napisał(a):

> On 14 Lip, 16:55, Foo Bar <someb...@somewhere.maybe.net> wrote:
> Wszystkie tego typu wynalazki z podpórkami pod nadgarstki są
> tworzone przez ignorantów. Ja rozumiem, że kasa itd. ale to
> w dłuższej perspektywie może przynieść więcej strat niż korzyści.

http://ergonomics.about.com/od/office/ss/computer_setup_2.htm

"- umieszczeniu klawiatury poniżej wysokości łokciowej (w pozycji
siedzącej) w ten sposób, aby jej przednia część znajdowała się powyżej
tylnej (ujemne pochylenie). Umożliwi to naciskanie klawiszy w
neutralnej pozycji ręki.

Drugi z tych warunków można rozwiązać w dwojaki sposób: albo dzięki półce
z ujemnym kątem nachylenia (możliwość zastosowania zwykłej klawiatury),
albo też stosując specjalną klawiaturę o ujemnym kącie nachylenia.
Szuflada z ujemnym kątem nachylenia - Humanscale. Pamiętać także należy
o odpowiedniej szerokości półki pod klawiaturę – wystarczającej do
umieszczenia na niej jednocześnie i klawiatury i myszy. Niedopuszczalna
jest bowiem z punktu widzenia ergonomii praca z klawiaturÄ… znajdujÄ…cÄ…
się na półce blisko tułowia i myszą umieszczoną na blacie biurka – dalej
i wyżej."

http://www.imp.lodz.pl/?p=/home_pl/microsites/toxicology/&lang=PL